|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Understanding and Evaluating Mass
Communication Theory
|
Baran and Davis, pp. 3-21 |
3) |
Four Eras of Mass Communication Theory |
Baran and Davis, pp. 22-41 |
4) |
The Rise of Media Industries and Mass Society Theory
|
Baran and Davis, pp. 44-70 |
5) |
The Rise of Media Theory In the Age of Propaganda
|
Baran and Davis, pp. 71-94 |
6) |
Normative Theories of Mass Communication
Limited-Effects Theory Emerges
|
Baran and Davis, pp. 95-99, 116-122,
128-140, 160-164
|
7) |
Contemporary Mass Communication Theory I
(Critical Theory)
|
Baran and Davis, pp. 198-218 |
8) |
Contemporary Mass Communication Theory II
(British Cultural Studies)
|
Baran and Davis,
pp. 198-218
|
9) |
Contemporary Mass Communication Theory II
(McLuhanism)
Media and Audiences: Uses-and-gratification
approach
|
Baran and Davis, pp. 218-225, 228-243 |
10) |
Media and Audiences: Reception Studies
Agenda-Setting and The Spiral of Silence
|
Baran and Davis, pp. 243-249, 278-293 |
12) |
Theories of Media and Society
(Symbolic Interactionism, Chicago School, Social Constructionism)
|
Baran and Davis,
pp. 298-314
|
13) |
Theories of Media and Culture
(Frame Analysis, Cultivation Analysis, Social
Semiotic Theory)
|
Baran and Davis, pp.
314-337
|
14) |
İletişim kavramları üzerine tartışmalar ve Tüm
teorilerin yeniden incelenmesi
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
5 |
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
3 |
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
3 |
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
2 |
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
5 |
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
3 |
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
4 |
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
3 |
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|