|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Understanding and Evaluating Mass
Communication Theory
|
Baran and Davis, pp. 3-21 |
3) |
Four Eras of Mass Communication Theory |
Baran and Davis, pp. 22-41 |
4) |
The Rise of Media Industries and Mass Society Theory
|
Baran and Davis, pp. 44-70 |
5) |
The Rise of Media Theory In the Age of Propaganda
|
Baran and Davis, pp. 71-94 |
6) |
Normative Theories of Mass Communication
Limited-Effects Theory Emerges
|
Baran and Davis, pp. 95-99, 116-122,
128-140, 160-164
|
7) |
Contemporary Mass Communication Theory I
(Critical Theory)
|
Baran and Davis, pp. 198-218 |
8) |
Contemporary Mass Communication Theory II
(British Cultural Studies)
|
Baran and Davis,
pp. 198-218
|
9) |
Contemporary Mass Communication Theory II
(McLuhanism)
Media and Audiences: Uses-and-gratification
approach
|
Baran and Davis, pp. 218-225, 228-243 |
10) |
Media and Audiences: Reception Studies
Agenda-Setting and The Spiral of Silence
|
Baran and Davis, pp. 243-249, 278-293 |
12) |
Theories of Media and Society
(Symbolic Interactionism, Chicago School, Social Constructionism)
|
Baran and Davis,
pp. 298-314
|
13) |
Theories of Media and Culture
(Frame Analysis, Cultivation Analysis, Social
Semiotic Theory)
|
Baran and Davis, pp.
314-337
|
14) |
İletişim kavramları üzerine tartışmalar ve Tüm
teorilerin yeniden incelenmesi
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
1 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
1 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
3 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
4 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
3 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
4 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
3 |