|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Understanding and Evaluating Mass
Communication Theory
|
Baran and Davis, pp. 3-21 |
3) |
Four Eras of Mass Communication Theory |
Baran and Davis, pp. 22-41 |
4) |
The Rise of Media Industries and Mass Society Theory
|
Baran and Davis, pp. 44-70 |
5) |
The Rise of Media Theory In the Age of Propaganda
|
Baran and Davis, pp. 71-94 |
6) |
Normative Theories of Mass Communication
Limited-Effects Theory Emerges
|
Baran and Davis, pp. 95-99, 116-122,
128-140, 160-164
|
7) |
Contemporary Mass Communication Theory I
(Critical Theory)
|
Baran and Davis, pp. 198-218 |
8) |
Contemporary Mass Communication Theory II
(British Cultural Studies)
|
Baran and Davis,
pp. 198-218
|
9) |
Contemporary Mass Communication Theory II
(McLuhanism)
Media and Audiences: Uses-and-gratification
approach
|
Baran and Davis, pp. 218-225, 228-243 |
10) |
Media and Audiences: Reception Studies
Agenda-Setting and The Spiral of Silence
|
Baran and Davis, pp. 243-249, 278-293 |
12) |
Theories of Media and Society
(Symbolic Interactionism, Chicago School, Social Constructionism)
|
Baran and Davis,
pp. 298-314
|
13) |
Theories of Media and Culture
(Frame Analysis, Cultivation Analysis, Social
Semiotic Theory)
|
Baran and Davis, pp.
314-337
|
14) |
İletişim kavramları üzerine tartışmalar ve Tüm
teorilerin yeniden incelenmesi
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
2 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
4 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
2 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
|
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
|
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
|
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
3 |