MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV4905 | Kamera Önünde Oyunculuk | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere farklı oyunculuk stilleri konusunda bir vizyon sağlamaktır. Ders kapsamında Eric Morris'in geliştirmiş olduğu oyunculuk kuramları ele alınacak ve kamera önünde oyunculuk pratiği yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Genel oyunculuk kuramları hakkında temel bilgilere sahip olur 2. Eric Morris'in oyunculuk yöntemi üzerinde uzmanlaşır 3. Sesini kamera önünde kullanabilir 4. Bedenini kamera önünde kullanabilir 5. Bir oyuncu olarak kendisini tanır 6. Doğaçlama yapabilir 7. Sahne üzerinde olmayı deneyimler. |
Bu ders kapsamında farklı oyunculuk kuramları ekseninde kamera önünde oyunculuk eğitimi verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oyunculuk nedir? | ||
2) | Oyuncunun kendi üzerine çalışmaları. Eric Morris tekniği üzerine tartışmalar | ||
3) | Kendini tanımaya başlama. Günlük hayatın getirdiklerinden arınma ve sahnede "olma" anını tanıma | ||
4) | Duygular | ||
5) | Duyguları ifade etme | ||
6) | Eric Morris'in oyunculuk tekniklerindeki ileri aşamalar üzerine tartışma | ||
7) | Etüdler | ||
8) | Sahnede pratik | ||
9) | Doğaçlama teknikleri | ||
10) | Doğaçlama teknikleri | ||
11) | Sahnede pratik | ||
12) | Bir oyunun yapısı | ||
13) | Konu, karakterler ve çatışma | ||
14) | Sahnede pratik |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Rol Yapmayın Lütfen, Eric Morris, Alfa Yayıncılık Fütursuz Oyunculuk, Eric Morris, Alfa Yayıncılık, Dost Kitabevi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 2 | % 30 |
Projeler | 2 | % 30 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 36 | |
Sunum / Seminer | 2 | 6 | |
Proje | 2 | 40 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 127 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |