ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4903 Film ve Moda Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersin Amacı: Bu ders sinema ve moda çalışmaları alanında disiplinler arası bir giriş yapmaya yarayacaktır. Tarihsel ve teorik bakış açıları üzerinden moda,tüketim, trendler ve pazarlamanın sinema sektörü ile ilişkilerine göz atılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Hem türkiye hem uluslararası bağlamda sinema sektörü ile moda sektörü arasındaki ilişkileri çözebilir.
2. Modanın sinema sektörü ile ilişkisini ortaya çıkarabilecek araştırma yollarını kendi adına belirleyebilir.

Dersin İçeriği

Bu dersin ana konusu moda sektörü ile kitle iletişimi arasındaki ilişkileri modernite, sinemanın ortaya çıkışı ve Hollywood'un küresel gücünü kazanması, tür sineması ve pop kültürü üzerinden tanımlamaktır. Derslerimize Türkiye moda ve sinema sektöründen çeşitli konuklar da katılacak ve görüşlerini bizimle paylaşacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş sinema ve moda, sadece arkadaşlar
2) Kısa Sinema Tarihi Akımlar, Dönemler Endüstri
3) Kısa Türk Sineması Tarihi Dönemler, Popüler Türler ve Endüstri
4) Giyinmenin Tarihi ve Sosyolojisi: Bazı Metodolojik Gözlemler Barthes, Roland. Language of Fashion, London N.Y. Berg, 2005. pp. 3-33.
5) Bir iletişim Biçimi olarak Moda Bir imge sistemi olarak toplumsal hayat Kıyafetler konuşur mu? Onları ne moda yapar? Barnard, Malcom, "Fashion Statements: Communication and Culture", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007.
6) Moda fetişizmi ve erotik ihtiyacın ideolojik olarak doğuşu Kültürel kodların büyüleyici gösterisi olarak moda Steele, Valerie. "fashion and Fetishism", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007, pp. 576-585.
7) Moda ve modernizm Moda ve Görsel kültür Moda fotoğrafçılığı Barthes, Roland. "fashion photography", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007.
8) Bir anlatı formu olarak Kıyafet ve film yıldızı ilişkisi Stutesman, Drake, "Storytelling: Marlene Dietrich's Face and John Frederics Hats", Fashioning Film Stars, BFI:2005.
9) Sinema ve Haute Couture From Sabrina to Pretty Woman Moseley, Rachel. "Dress, Class, and Audrey Hepburn: THe Significance of the Cindrella Story", Fashioning Film Stars: Dress, Culture ıdentity, London: BFI, 2005, pp.109-120
10) Clothes Power and Modern Femme Fatale Single White Female, Dir. Barbet Shoeder, 1992.
11) Tatlı ve Sert: Günümüz Hollywood Sineması'nda Erkek Giyimi Ocean's 11 Stephen Soderberg (2001)
12) Ferzan özpetek filmlerinde farklı kültürlerin temsilinde kostümün kullanımı Harem Suare 1999 Şahane Misafir 2012 Harem Suare 1999 Şahane Misafir 2012
13) Televizyon ve sinema için kostüm yaratım sanatı ve sektörü
14) Film Gösterimi: Türkiyenin Moda Serüveni Yön: Enis Rıza, Bahriye K. Dal 2011 Söyleşi: Bahriye K. Dal Gülhan D. Varank (yardımcı yapımcı)

Kaynaklar

Ders Notları: selected readings from this books below: Fashion in Film: Adrienne Munich, Indiana University Press: 2011 Fashion Theory: A Reader, Malcom Barnard: Routledge, 2007 Undressing Cinema: Clothing and Identities in the Movies, Stella Bruzzi: Routledge, 1997.
Diğer Kaynaklar: 1. Barthes, Roland, The Language of Fashion (Oxford: Berg, 2004. 2. Bruzzi, Stella och Pamela Church Gibson (red), Fashion Cultures: Theories, Explorations and Analysis (London:Taylor & Francis 2000) 3. Barnard, Malcom (eds) Fashion Theory A Reader London, N.Y., Routledge, 2007. 4. Bruzzi, Stella, Undressing Cinema: Clothing and Identity in the Movies (London/New York: Routledge,1997) 5. Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Dress, Culture, Identity (London: BFI, 2005) 6. Steele, Valerie (eds) Fashion Theory, The Journal of Dress, Body and Culture, Vol 6, Issue 4, December 2002.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 10
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 55
Sunum / Seminer
Proje 1 20
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 4
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı