SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV3950 | Film Çalışmalarında Seçilmiş Konular II | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersin Amacı: | Bu ders film kültürü, sinemacıların yaklaşımları ve öğrencilerin ortak bir proje gerçekleştirmesini hedeflemektedir. Ders kapsamında özellikle kısa film ve belgesel yoğunluklu film gösterimleri, sinemacılarla atölyeler ve öğrenciler tarafından bir proje fikri oluşturulması sağlanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kısa filmler ve belgesellerin yapım ve anlam oluşturma pratiklerini öğrenir 2. Sinemacıların filmlerini oluştururken nelere dikkat ettiklerini öğrenir 3. Bir film projesinin nasıl kurgulanıp planlandığını öğrenir |
Bu derste çeşitli uluslararası kısa film ve belgeseller analiz edilecek, sinemacılar deneyimlerini paylaşacak ve film projeleri tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Genre Kuramına giriş | Gerekli Okumalar | |
1) | Derse giriş. | Syllabus | |
2) | Genre Kavramına Farklı Bakışlar | Gerekli okumalar | |
3) | Üç Uyumsuz Etken: İdeoloji, Genre, Yazar | Gerekli okumalar | |
4) | Yerleşik Genre'lar I: Melodram | Gerekli okumalar | |
5) | Yerleşik Genre'lar II: Western | Gerekli okumalar | |
6) | Yerleşik Genre'larIII: Korku | Gerekli okumalar | |
7) | Yerleşik Genre'lar IV: Bilimkurgu | ||
8) | Periferik Genre'lar: Yol Filmleri | Gerekli Okumalar | |
9) | Periferik Genre'lar II: Amerikan Bağımsız Sineması | Gerekli Okumalar | |
10) | Karışık Genre'lar I: Western Bilimkurgu Buluşması | Gerekli okumalar | |
11) | Karışık Genre'lar II: Melodram Gerilim buluşması | Gerekli okumalar | |
12) | Asimile edici ve Dönüştürücü bir Genre:: Film Noir | Gerekli okumalar | |
13) | Hiper Genre'lara Bakış | Gerekli okumalar | |
14) | Konuların Tekrarı |
Ders Notları: | Seçme makaleler içeren ders kitapçığı verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | A course reader will be provided. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 3 | % 40 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Sunum / Seminer | 3 | 3 | 9 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |