ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4215 | Dijital Video Atölyesi | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin interaktif media teknolojileri ile gelen yeni video teknikleri ile ilgili bir anlayış geliştirmelerini ve bir takımın parçası olarak bu teknikleri kullanacak temel becerileri edinmelerini amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dijital video ve interaktif medyaya ilişkin donanım ve yazılım yeniliklerinin farkındadır. 2. Yeni teknolojilerin potensiyellerinin ayırdına varır. 3. Proje düzenlemede uzmanlaşır. 4. Prototip üretir. 5. Bir dijital video projesi tamamlamanın sorumluluğunu üstlenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hareketli görüntüye dayanan dijital medyanın kullanımı | |
2) | İnteraktif medyada kullanılan yeni donanım teknolojileri | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | İnteraktif medyada kullanılan yeni yazılım teknolojileri | Ödevler üzerine çalışma. |
4) | Olası projeler için beyin fırtınası | Ödevler üzerine çalışma. |
5) | Takım oluşturulması ve iş akışının planlanması | Ödevler üzerine çalışma. |
6) | Proje tartısmaları Ödev I | Ödevler üzerine çalışma. |
7) | Arduinoya giriş | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | Arduinoya giriş II | Ödevler üzerine çalışma. |
9) | Görüntü işlemeye giriş | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | Görüntü işlemeye giriş II | Ödevler üzerine çalışma. |
11) | Workshop | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Workshop | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | Projeleri test etme | Ödevler üzerine çalışma. |
14) | Değerlendirme Final ödevi; İşlerin sunumu | Ödevler üzerine çalışma. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Noble, J. (2012). Programming interactivity. Sebastopol, CA: O'Reilly. 2. Igoe, T. (2011). Making things talk. Sebastopol, CA: O'Reilly. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Ödev | 6 | % 25 |
Projeler | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Proje | 1 | 8 | 8 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |