Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Video üretiminde ana akım konular |
|
2) |
Teknolojinin etkileri ve değişen video medyası |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Video-art konuları I: Beden (Dişilik) |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) |
Video-art konuları II: Beden (Erillik, Homoseksüellik) |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) |
Video-art konuları III: Kimlik (Sınıf, etnisite, ırk)
|
Ödev 1 |
6) |
Ara Sınav için tekrar |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) |
Video-art konuları: öz (amatörlük, video itiraf) |
Ödev 2 |
8) |
Televizyonda video-art |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) |
Dijital çağda video-art ve interaktivite |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
10) |
Video-art konuları: Geçmişin yeniden yapılandırılması ( Arşiv görüntüleri, el koyma ve etik konular |
Ödev 3 |
11) |
Ekranın dışında video: Video enstalasyonları ve video heykeller |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) |
Final projesi fikirleri |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
13) |
Final projeleri hazırlık |
Final projesi üzerine çalışma. |
14) |
Final projeleri değerlendirmeleri |
Final projesi üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
2 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
2 |
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
1 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
3 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
3 |
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
2 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
1 |
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
1 |
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
3 |
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
2 |
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
3 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |