Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Video üretiminde ana akım konular |
|
2) |
Teknolojinin etkileri ve değişen video medyası |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Video-art konuları I: Beden (Dişilik) |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) |
Video-art konuları II: Beden (Erillik, Homoseksüellik) |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) |
Video-art konuları III: Kimlik (Sınıf, etnisite, ırk)
|
Ödev 1 |
6) |
Ara Sınav için tekrar |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) |
Video-art konuları: öz (amatörlük, video itiraf) |
Ödev 2 |
8) |
Televizyonda video-art |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) |
Dijital çağda video-art ve interaktivite |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
10) |
Video-art konuları: Geçmişin yeniden yapılandırılması ( Arşiv görüntüleri, el koyma ve etik konular |
Ödev 3 |
11) |
Ekranın dışında video: Video enstalasyonları ve video heykeller |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) |
Final projesi fikirleri |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
13) |
Final projeleri hazırlık |
Final projesi üzerine çalışma. |
14) |
Final projeleri değerlendirmeleri |
Final projesi üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |