SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4115 | Çağdaş Video Uygulamaları | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere videoart üretimi ile ilgili derinlemesine inceleme, analiz ve uygulamaları sunmaktır. Öğrenciler videoart hareketinin tarihsel gelişimi ve güncel uygulamaları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Video-art uygulamaları, sanatçıları ve metodolojileri analiz eder. 2. Sanatsal üretime bireysel bir bakış açısı oluşturmak ve geliştirir. 3. Video yapımındaki teknik konularda beceri göstermek 4. Video-art üretiminin güncel konularını sınıflandırmak ve karşılaştırır. 5. Video-artın anlatı olanaklarını diğer görsel anlatılardan ayırt eder. 6. Sanatın önceki ve şimdiki kavram ve durumları içerisinde video-art ürünleri üretir. |
Video üretiminin öncesi ve şimdisi örneklerle incelenecektir. Dijital medyanın video-art çeşitleri üzerindeki etkisi irdelenecektir. Öğrencilerin belirtilen konu ve durumlarda işler üretmeleri beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Video üretiminde ana akım konular | |
2) | Teknolojinin etkileri ve değişen video medyası | Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) | Video-art konuları I: Beden (Dişilik) | Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) | Video-art konuları II: Beden (Erillik, Homoseksüellik) | Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) | Video-art konuları III: Kimlik (Sınıf, etnisite, ırk) | Ödev 1 |
6) | Ara Sınav için tekrar | Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) | Video-art konuları: öz (amatörlük, video itiraf) | Ödev 2 |
8) | Televizyonda video-art | Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) | Dijital çağda video-art ve interaktivite | Okumalar haftalık olarak verilir. |
10) | Video-art konuları: Geçmişin yeniden yapılandırılması ( Arşiv görüntüleri, el koyma ve etik konular | Ödev 3 |
11) | Ekranın dışında video: Video enstalasyonları ve video heykeller | Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) | Final projesi fikirleri | Okumalar haftalık olarak verilir. |
13) | Final projeleri hazırlık | Final projesi üzerine çalışma. |
14) | Final projeleri değerlendirmeleri | Final projesi üzerine çalışma. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Elwes, C. (2005). Video art a guided tour. London New York London New York: I.B. Tauris In Association with University of the Arts In the United States of America and in Canada distributed by Palgrave Macmillan. 2. Fifer, S. & Hall, D. (1990). Illuminating video : an essential guide to video art. New York, N.Y: Aperture in association with the Bay Area Video Coalition. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Rees, A. (1999). A history of experimental film and video : from canonical avant-garde to contemporary British practice. London: BFI Publishing. 2. Renov, M. & Suderburg, E. (1996). Resolutions : contemporary video practices. Minneapolis, Minn: University of Minnesota Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 45 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |