Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve ders yükümlülüklerinin açıklanması. Öğrencilerin mevcut portfolyolarının gözden geçirilmesi.
|
|
2) |
Sanatçı web siteleri ve kitapları hakkında, portfolyo teknikleri hakkında araştırma. |
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Beğenilen portfolyolar ve güçlü yanları üzerine tartışma. Planlama gereklilikleri: materyaller, bütçe ve harcamalar.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Bir portfolyo düzenlemeye başlama. Sanatçı özgeçmişi yazımı. Eser seçimi.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Portfolyo üzerinde çalışma. Varolan parçalar üzerinde çalışma. Yeni parçalar yaratma.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Portfolyo üzerinde çalışma. Bildiri yazma ve parçaları düzenleme.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Sunum (I)
|
Sunum için hazırlık |
8) |
Portfolyo üzerinde çalışma. Web sitesi tasarlama. Kişisel kartvizit tasarlama.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Web sitesi tasarımını tamamlama. Web bloğu tasarlama.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
10) |
E-portfolyoyu bitirme. 5 dakikalık sunum (II)
|
Sunum için hazırlık |
11) |
Ön yazı yazmak. Basılı portfolyo için seçenekleri araştırma.
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
12) |
Basılı portfolyo tasarlama. Baskı seçenekleri ve harcama araştırması.
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
13) |
Basılı portfolyo tasarımı-II
|
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Portfolyoyu son haline getirme. Sonuç simülasyonu ile sunum (III).
|
Final sunumu için hazırlık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|