Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve ders yükümlülüklerinin açıklanması. Öğrencilerin mevcut portfolyolarının gözden geçirilmesi.
|
|
2) |
Sanatçı web siteleri ve kitapları hakkında, portfolyo teknikleri hakkında araştırma. |
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Beğenilen portfolyolar ve güçlü yanları üzerine tartışma. Planlama gereklilikleri: materyaller, bütçe ve harcamalar.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Bir portfolyo düzenlemeye başlama. Sanatçı özgeçmişi yazımı. Eser seçimi.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Portfolyo üzerinde çalışma. Varolan parçalar üzerinde çalışma. Yeni parçalar yaratma.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Portfolyo üzerinde çalışma. Bildiri yazma ve parçaları düzenleme.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Sunum (I)
|
Sunum için hazırlık |
8) |
Portfolyo üzerinde çalışma. Web sitesi tasarlama. Kişisel kartvizit tasarlama.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Web sitesi tasarımını tamamlama. Web bloğu tasarlama.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
10) |
E-portfolyoyu bitirme. 5 dakikalık sunum (II)
|
Sunum için hazırlık |
11) |
Ön yazı yazmak. Basılı portfolyo için seçenekleri araştırma.
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
12) |
Basılı portfolyo tasarlama. Baskı seçenekleri ve harcama araştırması.
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
13) |
Basılı portfolyo tasarımı-II
|
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Portfolyoyu son haline getirme. Sonuç simülasyonu ile sunum (III).
|
Final sunumu için hazırlık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. |
|
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). |
|
5) |
Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). |
|
7) |
Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
3 |