POV3436 Advanced Black and White DarkroomBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3436 İleri Siyah ve Beyaz Karanlık Oda Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DELIZIA FLACCAVENTO
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencileri siyah beyaz fotoğrafta karanlık oda kullanımının detayları ile tanıştırmak ve onların ileri düzey baskı teknikleri konusunda ustalaşmasına yardımcı olmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İleri karanlık oda materyallerini yönetir.
2. İleri baskı teknikleri deneyimi gösterir.
3. Siyah-beyaz baskının tüm basamaklarını düzenleme ve kontrol eder.
4. Sonucu etkileyen tüm karanlık oda değişkenlerinin adını bilme ve uygular.
5. Portfolyo hazırlamada uzmanlaşır.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler ileri baskı teknikleri ile kağıt tabanlı fotoğraf kartlarına baskı yapmayı öğrenecekler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Film baskısındaki değişkenlerin irdelenmesi.
2) Konu kontrastı temelinde film baskı işlemleri. Ödevler üzerine çalışma.
3) Film baskısında kağıt tabanlı fotoğraf kartlarının özellikleri. Ödev I: Serbest konulu çekim ve baskı. Ödevler üzerine çalışma.
4) Kağıt tabanlı fotoğraf kartları ile baskı. Ödevler üzerine çalışma.
5) Değişik bölümsel baskı uygulamaları. Ödev II: Bir fotoğaftan çekilmiş ve işlemden geçmiş 5 baskı. Ödevler üzerine çalışma.
6) Safelight testi uygulaması Ödevler üzerine çalışma.
7) Split baskı uygulaması I Ödevler üzerine çalışma.
8) Split baskı uygulaması II Ödevler üzerine çalışma.
9) Kağıt tabanlı fotoğraf kartını kurutma ve baskılama metodları Ödevler üzerine çalışma.
10) Not alma metodları, print log, ve form ısmarlama metodları Ödevler üzerine çalışma.
11) Baskıları ve filmleri saklama, arşiv teknikleri. Portfolyo hazırlama. Ödevler üzerine çalışma.
12) Aynı baskıda çeşitli kontrast kağıtları kullanma-I. Ödev III: Verilen bir konuda 5 baskı. Ödevler üzerine çalışma.
13) Aynı baskıda çeşitli kontrast kağıtları kullanma-II. Ödevler üzerine çalışma.
14) Dönem boyunca üretilen baskıların değerlendirmesi Ödevler üzerine çalışma.
14) Dönem boyunca üretilen baskıların değerlendirmesi Ödevler üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes will be provided by the teacher.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 25
Ödev 3 % 25
Projeler 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Proje 1 15 15
Ödevler 3 8 24
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.