Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Film baskısındaki değişkenlerin irdelenmesi.
|
|
2) |
Konu kontrastı temelinde film baskı işlemleri.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Film baskısında kağıt tabanlı fotoğraf kartlarının özellikleri. Ödev I: Serbest konulu çekim ve baskı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Kağıt tabanlı fotoğraf kartları ile baskı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Değişik bölümsel baskı uygulamaları. Ödev II: Bir fotoğaftan çekilmiş ve işlemden geçmiş 5 baskı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Safelight testi uygulaması
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Split baskı uygulaması I
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Split baskı uygulaması II
|
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Kağıt tabanlı fotoğraf kartını kurutma ve baskılama metodları
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
10) |
Not alma metodları, print log, ve form ısmarlama metodları
|
Ödevler üzerine çalışma. |
11) |
Baskıları ve filmleri saklama, arşiv teknikleri. Portfolyo hazırlama.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Aynı baskıda çeşitli kontrast kağıtları kullanma-I. Ödev III: Verilen bir konuda 5 baskı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
13) |
Aynı baskıda çeşitli kontrast kağıtları kullanma-II.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Dönem boyunca üretilen baskıların değerlendirmesi
|
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Dönem boyunca üretilen baskıların değerlendirmesi
|
Ödevler üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |