Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Film baskısındaki değişkenlerin irdelenmesi.
|
|
2) |
Konu kontrastı temelinde film baskı işlemleri.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Film baskısında kağıt tabanlı fotoğraf kartlarının özellikleri. Ödev I: Serbest konulu çekim ve baskı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Kağıt tabanlı fotoğraf kartları ile baskı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Değişik bölümsel baskı uygulamaları. Ödev II: Bir fotoğaftan çekilmiş ve işlemden geçmiş 5 baskı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Safelight testi uygulaması
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Split baskı uygulaması I
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Split baskı uygulaması II
|
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Kağıt tabanlı fotoğraf kartını kurutma ve baskılama metodları
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
10) |
Not alma metodları, print log, ve form ısmarlama metodları
|
Ödevler üzerine çalışma. |
11) |
Baskıları ve filmleri saklama, arşiv teknikleri. Portfolyo hazırlama.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Aynı baskıda çeşitli kontrast kağıtları kullanma-I. Ödev III: Verilen bir konuda 5 baskı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
13) |
Aynı baskıda çeşitli kontrast kağıtları kullanma-II.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Dönem boyunca üretilen baskıların değerlendirmesi
|
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Dönem boyunca üretilen baskıların değerlendirmesi
|
Ödevler üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. |
|
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). |
|
5) |
Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). |
|
7) |
Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
3 |