Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fotoğrafa giriş ve temel prensipler. |
|
2) |
Karanlık odaya giriş, ekipman, malzemeler.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Fotoğraf filmi türleri, temel film banyosu esasları. Ödev I: Film banyosu.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Baskı teknikleri.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Baskı kağıdı türleri, kağıt banyosu esasları. |
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Baskıda kontrast ve üslup oluşturmak. Ödev II: 5 adet baskı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Emniyet ışığı testi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Film banyosu ve film yoğunlugu ilişkisi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Siyah-beyaz baskının özellikleri ve önemli fotoğrafçılardan baskı örnekleri. Ödev III: 5 adet baskı. |
Ödevler üzerine çalışma. |
10) |
Konuya ve baskı tekniğine uygun olarak film pozlamak. |
Ödevler üzerine çalışma. |
11) |
Baskıları ve filmleri arşivleme yöntemleri, ve portolfyo hazırlama. |
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Pozometre ve ışık ölçme teknikleri. Ödev IV: Verilen konu üzerine 5 adet baskı. |
Ödevler üzerine çalışma.
|
13) |
Kontrast filtleri uygulaması, ve aynı baskı üzerinde farklı kontrast değerleri kullanma I.
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
14) |
Kontrast filtleri uygulaması, ve aynı baskı üzerinde farklı kontrast değerleri kullanma II. |
Ödevler üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
3 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
5 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |