Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fotoğrafa giriş ve temel prensipler. |
|
2) |
Karanlık odaya giriş, ekipman, malzemeler.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Fotoğraf filmi türleri, temel film banyosu esasları. Ödev I: Film banyosu.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Baskı teknikleri.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Baskı kağıdı türleri, kağıt banyosu esasları. |
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Baskıda kontrast ve üslup oluşturmak. Ödev II: 5 adet baskı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Emniyet ışığı testi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Film banyosu ve film yoğunlugu ilişkisi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Siyah-beyaz baskının özellikleri ve önemli fotoğrafçılardan baskı örnekleri. Ödev III: 5 adet baskı. |
Ödevler üzerine çalışma. |
10) |
Konuya ve baskı tekniğine uygun olarak film pozlamak. |
Ödevler üzerine çalışma. |
11) |
Baskıları ve filmleri arşivleme yöntemleri, ve portolfyo hazırlama. |
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Pozometre ve ışık ölçme teknikleri. Ödev IV: Verilen konu üzerine 5 adet baskı. |
Ödevler üzerine çalışma.
|
13) |
Kontrast filtleri uygulaması, ve aynı baskı üzerinde farklı kontrast değerleri kullanma I.
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
14) |
Kontrast filtleri uygulaması, ve aynı baskı üzerinde farklı kontrast değerleri kullanma II. |
Ödevler üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
3 |
2) |
Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. |
3 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
3 |
4) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. |
2 |
5) |
Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
2 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. |
2 |
7) |
Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
2 |
8) |
Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. |
2 |
9) |
Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. |
2 |
10) |
Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
2 |