Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fotoğrafa giriş ve temel prensipler. |
|
2) |
Karanlık odaya giriş, ekipman, malzemeler.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Fotoğraf filmi türleri, temel film banyosu esasları. Ödev I: Film banyosu.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Baskı teknikleri.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Baskı kağıdı türleri, kağıt banyosu esasları. |
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Baskıda kontrast ve üslup oluşturmak. Ödev II: 5 adet baskı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Emniyet ışığı testi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Film banyosu ve film yoğunlugu ilişkisi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Siyah-beyaz baskının özellikleri ve önemli fotoğrafçılardan baskı örnekleri. Ödev III: 5 adet baskı. |
Ödevler üzerine çalışma. |
10) |
Konuya ve baskı tekniğine uygun olarak film pozlamak. |
Ödevler üzerine çalışma. |
11) |
Baskıları ve filmleri arşivleme yöntemleri, ve portolfyo hazırlama. |
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Pozometre ve ışık ölçme teknikleri. Ödev IV: Verilen konu üzerine 5 adet baskı. |
Ödevler üzerine çalışma.
|
13) |
Kontrast filtleri uygulaması, ve aynı baskı üzerinde farklı kontrast değerleri kullanma I.
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
14) |
Kontrast filtleri uygulaması, ve aynı baskı üzerinde farklı kontrast değerleri kullanma II. |
Ödevler üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
5 |
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
1 |
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
1 |
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
2 |
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
5 |
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
3 |
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
1 |
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
2 |
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
4 |
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
1 |
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
1 |
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
1 |
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|