Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fotoğrafa giriş ve temel prensipler. |
|
2) |
Karanlık odaya giriş, ekipman, malzemeler.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Fotoğraf filmi türleri, temel film banyosu esasları. Ödev I: Film banyosu.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Baskı teknikleri.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Baskı kağıdı türleri, kağıt banyosu esasları. |
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Baskıda kontrast ve üslup oluşturmak. Ödev II: 5 adet baskı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Emniyet ışığı testi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Film banyosu ve film yoğunlugu ilişkisi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Siyah-beyaz baskının özellikleri ve önemli fotoğrafçılardan baskı örnekleri. Ödev III: 5 adet baskı. |
Ödevler üzerine çalışma. |
10) |
Konuya ve baskı tekniğine uygun olarak film pozlamak. |
Ödevler üzerine çalışma. |
11) |
Baskıları ve filmleri arşivleme yöntemleri, ve portolfyo hazırlama. |
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Pozometre ve ışık ölçme teknikleri. Ödev IV: Verilen konu üzerine 5 adet baskı. |
Ödevler üzerine çalışma.
|
13) |
Kontrast filtleri uygulaması, ve aynı baskı üzerinde farklı kontrast değerleri kullanma I.
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
14) |
Kontrast filtleri uygulaması, ve aynı baskı üzerinde farklı kontrast değerleri kullanma II. |
Ödevler üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. |
|
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). |
|
5) |
Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). |
|
7) |
Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
3 |