Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Moda fotoğrafının yakın tarihi. Reklamcılık ve moda fotoğrafı ilişkisi. Türkiye'deki ve dünyadaki durumun karşılaştırılması. Belgesel film gösterimi: Richard Avedon.
|
|
2) |
Türkiye’de moda fotoğrafçıları ve markalar. Dijital ve baskı örnekler. |
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Moda fotoğrafında ürün ve görüntünün farkı. Belgesel film gösterimi: Helmut Newton.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Ödev değerlendirmesi. Temel teknik bilgiler. Kamera ve ekipman kullanımı, ışık metodları.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Ödev değerlendirmesi. Moda fotoğrafında ekip ve model. Kostüm, saç, makyaj ve kompozisyon.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Stüdyoda uygulama.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Modada sistem, tarih ve teknik. Photoshop'ta dijital rötuş.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Ödev değerlendirmesi. Moda fotoğrafında portre. Belgesel film gösterimi: Annie Leibowitz.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Konuk fotoğrafçı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
10) |
Sahne arkası ve açık hava seçimleri. Zorluklar, prodüksiyon ve hazırlık süreci.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
11) |
Açık hava uygulaması.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Ödev değerlendirmesi. Belgesel film gösterimi: Fotoğraf Ustaları.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
13) |
Konuk fotoğrafçı ve stilist.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Final projeleri üzerine tartışılması.
|
Final projesi üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |