Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sanat fotoğrafı kavramı ve tarihsel gelişimi- 19. yy uygulamaları.
|
|
2) |
Sanat fotoğrafı kavramı ve tarihsel gelişimi- 20. yy ve güncel uygulamaları. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Güzel sanatlar hakkındaki erken kuramlar ve değerlendirmeleri, önemli uygulamacılardan örnekler.
Ödev I
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Fine Art baskı teknikleri ve ilgili örnekler.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Resimciliğin platin ve paladyum baskı teknikleri düzleminde Alfred Stieglitzin eserlerinin analizi.
Ödev II.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Fine Art baskı ve sunum teknikleri.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Serginin metod ve materyallerinin sergilenmesi.
Ödev III.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Ünlü fotoğrafçıların kişisel yorumlarının teknik bağlamda incelenmesi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Piktoryalizmden düz fotoğrafa Edward Steichen'ın eserlerinin analizi.
Ödev IV. |
Ödevler üzerine çalışma.
|
10) |
Galeri ve sanat piyasası düzleminde baskı
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
11) |
Fine Art baskolarının arşivleme işlemleri.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Ralph Gibson’un eserlerinin ve material seçiminin temsil üzerindeki etkisinin analizi
|
Ödevler üzerine çalışma. |
13) |
Jeff Wall’ın eserlerinin analizi ve baskı örnekleri
|
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Değerlendirme
Final ödevi; işlerin sözlü sunumu
|
Ödevler ve sunum üzerine çalışma. |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Hirsch, R. (2009). Photographic possibilities the expressive use of equipment, ideas, materials, and processes. Amsterdam Boston: Focal Press/Elsevier.
2. Steinmueller, U. & Gulbins, J. (2008). Fine art printing for photographers : exhibition quality prints with inkjet printers. Santa Barbara, CA: Rocky Nook. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Adams, A. & Baker, R. (1995). The negative. Boston: Little Brown.
2. Adams, A. & Baker, R. (1983). The print. Boston: Little, Brown.
3. Gibson, R. (2001). Ex libris : photographs and constructs. New York, NY: PowerHouse Books.
4. Greenough, S. & Stieglitz, A. (2002). Alfred Stieglitz : the key set : the Alfred Stieglitz collection of photographs. Washington, D.C. New York: National Gallery of Art Harry N. Abrams.
5. Wall, J. & Duve. (2009). Jeff Wall : the complete edition. London: Phaidon.
6. Smith, J. & Steichen, E. (1999). Edward Steichen : the early years. Princeton, N.J: Princeton University Press in association with the Metropolitan Museum of Art. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|