LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV3214 | Kamera Görüntüleri Tarihi II | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. LEWIS KEIR JOHNSON Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders POV3213 History of Camera Images I dersinin devamıdır. Bu yüzden eleştirel uygulayıcılar olarak gelişmenizi sağlayamak ve sizi bilgilendirmek için gereken fotoğraf, film ve video tarihi konularında bilgi sağlama amacını devam ettirmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Modern ve postmodern değerlendirmeler arasında, kamera görüntülerinin öneminin açıklanmasında yaşanan dönüşümü anlar. II. Gerçek ve kurgusal modlarda ve farklı sosyo-politik ve kültürel çıkarlarda film anlatısının farklı modlarını farkeder ve analiz eder. III.Video teknolojilerinin ortaya çıkışının ve amaçlarının farklı açıklamalarını tanır. IV.Filmin çekiciliğinin ve eleştirel değerlendirmesinin farklı açıklamalarını tanır. V.Kamera görüntüleri kullanan işlerin yeni janrlarını belirler. VI.Fotoğrafın dijitalizasyonunun önemi ile ilgili farklı açıklamaları tanır. VII.Film ve videonun dijitalizasyonunun önemi ile ilgili farklı açıklamaları tanır. VIII.Globalizasyonun farklı açıklamalarını ve görsel imgelerin bu açıklamalardaki rolünü tanır. IX.Transkültür kavramının kamera görüntüleri ile ilişkisinin farklı açıklamalarını tanır. X.Kamera görüntüleri ve güncel görsel kültürle ilişkilerin, öğrencinin uygulamaları için önemli olan bir eleştirel bakış açısını geliştirir. |
Bu ders, görsellerin teknik gücünün güncel uygulayıcılar tarafından hangi farklı şekillerde ortaya konduğunu inceler. Farklı fotoğraf ve film deneyimlerinin hakikat ve bilgi iddialarına, günümüzün temel sosyo-kültürel meselelerinden yola çıkarak, dahil olma yollarını araştırır. Özellikle son dönem fotoğraf ve video sanatı içinde farklı uygulamaların ortaya çıkışını gözden geçirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | History of Camera-Images I dersinin ve kamera görüntüleri ile ilgili modernism ve postmodernism konularının gözden geçirilmesi | |
2) | Ödev I | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | Fotoğrafta savaş sonrası gerçekler ve fantaziler | Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) | Filmde savaş sonrası gerçekler ve fantaziler: Hollywood ve karşı sinemalar | Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) | Videonun ortaya çıkışı | Okumalar haftalık olarak verilir. |
6) | Ödev II | Ödevler üzerine çalışma. |
7) | Vize, Postmodernizm/postmodern kavramlarının kullanımı ile ilişkili olarak film ve video eserlerinin gösterimi ve tartışılması | Okumalar haftalık olarak verilir. |
8) | Kamera görüntüleri ve Fotoğraf, film ve videoda postmodernin çeşitlilikleri | Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) | Fotoğraf ve fotoğrafik uygulamalarda dijitalizasyon | Okumalar haftalık olarak verilir. |
10) | Film ve video uygulamalarında dijitalizasyon | Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) | Kamera görüntüsü uygulamalarında globalizasyon ve transkültür | Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) | Ödev III | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | Fotoğraf, film ve videoda güncel tartışmalar | Okumalar haftalık olarak verilir. |
14) | Görsel yazı ödevlerinin sunum ve tartışması, revizyon | Sunumlar üzerine çalışma. |
Ders Notları / Kitaplar: | Mary Warner Marien, Photography: A Cultural History, 2nd edition, Laurence King, London, 2006; Ian Jeffrey, Revisions: An Alternative History of Photography, National Museum of Photography, Film and Television, Bradford, England, 1999; Geoffrey Batchen, Burning with Desire: The Conception of Photography, The MIT Press, 1999. |
Diğer Kaynaklar: | Heilbrunn Timeline of Art History (Metropolitan Museum, NY): http://www.metmuseum.org/toah/hi/te_index.asp?s=all&t=all&d=photographs&x=21&y=15 Victoria and Albert Museum, Photography: http://www.vam.ac.uk/page/p/photography/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |