ANESTEZİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV3213 | Kamera Görüntüleri Tarihi I | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PRÖHL JOCHEN JAKOB |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR Doç. Dr. LEWIS KEIR JOHNSON Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, eleştirel uygulamacılar olarak gelişiminizi olanaklı kılacak şekilde, kamera temelli görüntüleri tarihsel bir perspektifte sunmayı amaçlar. Ders, görüntüyü sabitlemeye yönelik ilk girişimlerden Birinci Dünya Savaşı'nın sonuna kadar, birer görsel üretme yöntemi olarak fotoğrafın ve filmin tarihsel gelişimleri içindeki dönüm noktalarını gözden geçirecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Fotoğrafik görüntülerin ortaya çıkışına dair farklı yaklaşımları birbirinden ayırır. 2. Görsel kültürü ve görüntülerin öncül tarihini fotoğrafik görüntülerin ortaya çıkışı ile ilişkilendirir. 3. Fotoğrafik görüntüler ve onlar üzerinden hakikat iddia edilmesi arasındaki ilişkiyi değerlendirir. 4. Erken fotoğrafik tekniklerin çeşitliliğini anlar. 5. Erken fotoğrafçılığın kullanım türlerinin çeşitliliğini anlar. 6. Fotoğraf görüntülerinin gerçeklik iddialarındaki değişimlerin nedenleri anlar. 7. Filmsel görüntülerin ortaya çıkış amaçlarının çeşitliliğini, bilim ve kamusal eğlence gelenekleriyle kurdukları ilişkileri anlar. 8. Sanat olarak nesnelerin durumu ve kimliği ile kamera temelli görüntüler arasındaki ilişkinin geçirdiği değişimleri anlar. 9. Kamera temelli görüntülerin birer belge, belgesel ve röportaj olarak geçirdikleri değişimi anlar. 10. Kamera temelli görüntü geleneklerini yaratıcı bir bakış açısıyla keşfeder. |
Bu ders, fotoğrafın teknik gücünün yenilikçi uygulayıcılar tarafından hangi farklı şekillerde ortaya konduğunu inceler. Farklı fotoğraf ve film deneyimlerinin hakikat ve bilgi iddialarına dahil olma yollarını araştırır. Özellikle sinema içinde farklı film uygulamalarının ortaya çıkışını gözden geçirir. Film uygulamasındaki biçimsel yenilikler ile kurumsalı da içeren sosyo-politik değişimler arasındaki ilişkiyi değerlendirerek, sinema türleri arasındaki farklılıkları araştırılır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Kamera görüntüleri, tarih, zaman, anlatı ve bellek. | |
2) | Ödev I | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | Fotoğraf: İcatlar ve yönler | Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) | Erken fotoğrafik portre | Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) | Erken fotoğrafik manzara | Ödevler üzerine çalışma. |
6) | Ödev II | Ödevler üzerine çalışma. |
7) | Ara sınav: Erken dönem bir filmin gösterimi | Okumalar haftalık olarak verilir. |
8) | Erken dönem film ve sinema I: Bilim ve hareketin rasyonelleşmesi | Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) | Erken dönem film ve sinema II: Film sahnelemede çeşitlenmeler. | Okumalar haftalık olarak verilir. |
10) | Sanatı farklılaştıran fotoğraf ve film: Modern sanatta kamera görüntülerine karşılıklar | Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) | Fotoğraf ve filmi farklılaştıran sanat: Modernizm, avant-garde fotoğraf ve film uygulamaları. | Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) | Ödev III | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | Röportaj, belgesel, kurgu, imgelem ve moda türleri | Okumalar haftalık olarak verilir. |
14) | Sunumlar ve görsel kompozisyon ödevlerinin tartışılması, düzeltme | Sunumlar üzerine çalışma. |
Ders Notları / Kitaplar: | Mary Warner Marien, Photography: A Cultural History, 2nd edition, Laurence King, London, 2006; Ian Jeffrey, Revisions: An Alternative History of Photography, National Museum of Photography, Film and Television, Bradford, England, 1999; Geoffrey Batchen, Burning with Desire: The Conception of Photography, The MIT Press, 1999. |
Diğer Kaynaklar: | Heilbrunn Timeline of Art History (Metropolitan Museum, NY): http://www.metmuseum.org/toah/hi/te_index.asp?s=all&t=all&d=photographs&x=21&y=15 Victoria and Albert Museum, Photography: http://www.vam.ac.uk/page/p/photography/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | |
6) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme | |
7) | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme | |
8) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme | |
9) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | |
10) | Anestezi uygulaması öncesinde hastanın değerlendirilmesini ve hazırlanmasını sağlayabilme | |
11) | Anestezi uygulaması öncesinde ameliyat odasında gerekli hazırlıkları yapabilme | |
12) | Anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapabilme gerektiğinde müdahale edebilme | |
13) | Cerrahi sonunda hastanın uyandırılması döneminde hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve hastanın odasına alınmasına kadar ki süreçte hasta güvenliğini sağlayabilme |