ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3211 Multimedya Uygulamaları Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Görsel sunum tekniklerinde dijital medyanın gücünü öğrencilere anlatmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dijital medyanın potansiyelini ve kapsamını belirler.
2. Kendi sunumunu hazırlar.
3. Dijital uygulamalar kullanarak portfolyo hazırlama becerilerini geliştirir.
4. Bir web sayfası ya da sosyal web sayfası tasarlar ve hazırlar.
5. Sosyal medya kullanımını portfolyo hazırlığıyla birleştirir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler fotoğraf ürünlerini dijital medya aracılığı ile yeniden üretme ve dağıtmanın farklı araçlarını tanımakta ve bunlar üzerine uygulamalar yapmaktadırlar. Öğrencilerden, kendi yaratıcı yaklaşımları doğrultusunda ve sosyal medyayı kullanarak kişisel bir portfolyo hazırlamaları beklenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kişisel sunumlarda dijital medya kullanımı.
2) Yaratıcı portfolyo örnekleri. Ödevler üzerine çalışma.
3) Kişisel portfolyo hazırlamak. Ödevler üzerine çalışma.
4) Portfolyonun amaçları, hedef kitle seçimi Ödevler üzerine çalışma.
5) Kişisel web sayfası, nasıl hazırlanır ve nasıl sürdürülür Ödevler üzerine çalışma.
6) Portfolyo hazırlanmasında sosyal medya kullanımı. Ödev 1 Ödevler üzerine çalışma.
7) Fotoğraf portfolyosu online sayfaları Ödevler üzerine çalışma.
8) HTML’e giriş Ödev 2 Ödevler üzerine çalışma.
9) Using blogs for online presentation Ödevler üzerine çalışma.
10) Blog kişiselleştirmelerine giriş Ödevler üzerine çalışma.
11) Farklı softwareler kullanarak CD ve dağıtıma yönelik portfolio hazırlamak Ödevler üzerine çalışma.
12) Fotoğrafçılar için sosyal medya kullanım örnekleri Ödevler üzerine çalışma.
13) Kişisel portfolio oluşturmak Final projesi üzerine çalışma.
14) Değerlendirme, son ödev, işlerin sunulması Final Ödevi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Currier, D. & Volk, L. (2010). No plastic sleeves the complete portfolio guide for photographers and designers. Burlington, MA: Focal Press/Elsevier.
2. Linton, H. (2012). Portfolio design. New York: W.W. Norton & Co.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 2 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ödevler 2 11 22
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 3
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 5
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 5
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 5
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 5
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 5