SİNEMA VE TELEVİZYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3211 Multimedya Uygulamaları Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Görsel sunum tekniklerinde dijital medyanın gücünü öğrencilere anlatmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dijital medyanın potansiyelini ve kapsamını belirler.
2. Kendi sunumunu hazırlar.
3. Dijital uygulamalar kullanarak portfolyo hazırlama becerilerini geliştirir.
4. Bir web sayfası ya da sosyal web sayfası tasarlar ve hazırlar.
5. Sosyal medya kullanımını portfolyo hazırlığıyla birleştirir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler fotoğraf ürünlerini dijital medya aracılığı ile yeniden üretme ve dağıtmanın farklı araçlarını tanımakta ve bunlar üzerine uygulamalar yapmaktadırlar. Öğrencilerden, kendi yaratıcı yaklaşımları doğrultusunda ve sosyal medyayı kullanarak kişisel bir portfolyo hazırlamaları beklenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kişisel sunumlarda dijital medya kullanımı.
2) Yaratıcı portfolyo örnekleri. Ödevler üzerine çalışma.
3) Kişisel portfolyo hazırlamak. Ödevler üzerine çalışma.
4) Portfolyonun amaçları, hedef kitle seçimi Ödevler üzerine çalışma.
5) Kişisel web sayfası, nasıl hazırlanır ve nasıl sürdürülür Ödevler üzerine çalışma.
6) Portfolyo hazırlanmasında sosyal medya kullanımı. Ödev 1 Ödevler üzerine çalışma.
7) Fotoğraf portfolyosu online sayfaları Ödevler üzerine çalışma.
8) HTML’e giriş Ödev 2 Ödevler üzerine çalışma.
9) Using blogs for online presentation Ödevler üzerine çalışma.
10) Blog kişiselleştirmelerine giriş Ödevler üzerine çalışma.
11) Farklı softwareler kullanarak CD ve dağıtıma yönelik portfolio hazırlamak Ödevler üzerine çalışma.
12) Fotoğrafçılar için sosyal medya kullanım örnekleri Ödevler üzerine çalışma.
13) Kişisel portfolio oluşturmak Final projesi üzerine çalışma.
14) Değerlendirme, son ödev, işlerin sunulması Final Ödevi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Currier, D. & Volk, L. (2010). No plastic sleeves the complete portfolio guide for photographers and designers. Burlington, MA: Focal Press/Elsevier.
2. Linton, H. (2012). Portfolio design. New York: W.W. Norton & Co.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 2 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ödevler 2 11 22
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak 4
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim 3
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim 1
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim 1
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen 2
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen 2
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip 3
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip 5