LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV3211 | Multimedya Uygulamaları | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Görsel sunum tekniklerinde dijital medyanın gücünü öğrencilere anlatmayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dijital medyanın potansiyelini ve kapsamını belirler. 2. Kendi sunumunu hazırlar. 3. Dijital uygulamalar kullanarak portfolyo hazırlama becerilerini geliştirir. 4. Bir web sayfası ya da sosyal web sayfası tasarlar ve hazırlar. 5. Sosyal medya kullanımını portfolyo hazırlığıyla birleştirir. |
Bu derste öğrenciler fotoğraf ürünlerini dijital medya aracılığı ile yeniden üretme ve dağıtmanın farklı araçlarını tanımakta ve bunlar üzerine uygulamalar yapmaktadırlar. Öğrencilerden, kendi yaratıcı yaklaşımları doğrultusunda ve sosyal medyayı kullanarak kişisel bir portfolyo hazırlamaları beklenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kişisel sunumlarda dijital medya kullanımı. | |
2) | Yaratıcı portfolyo örnekleri. | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | Kişisel portfolyo hazırlamak. | Ödevler üzerine çalışma. |
4) | Portfolyonun amaçları, hedef kitle seçimi | Ödevler üzerine çalışma. |
5) | Kişisel web sayfası, nasıl hazırlanır ve nasıl sürdürülür | Ödevler üzerine çalışma. |
6) | Portfolyo hazırlanmasında sosyal medya kullanımı. Ödev 1 | Ödevler üzerine çalışma. |
7) | Fotoğraf portfolyosu online sayfaları | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | HTML’e giriş Ödev 2 | Ödevler üzerine çalışma. |
9) | Using blogs for online presentation | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | Blog kişiselleştirmelerine giriş | Ödevler üzerine çalışma. |
11) | Farklı softwareler kullanarak CD ve dağıtıma yönelik portfolio hazırlamak | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Fotoğrafçılar için sosyal medya kullanım örnekleri | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | Kişisel portfolio oluşturmak | Final projesi üzerine çalışma. |
14) | Değerlendirme, son ödev, işlerin sunulması | Final Ödevi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Currier, D. & Volk, L. (2010). No plastic sleeves the complete portfolio guide for photographers and designers. Burlington, MA: Focal Press/Elsevier. 2. Linton, H. (2012). Portfolio design. New York: W.W. Norton & Co. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 2 | 11 | 22 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |