Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Dersteki tartışmalar, görsel sanatlara, özellikle fotoğrafik kavrayışa odaklanacak, aynı zamanda psikoloji, sosyoloji, antropoloji, felsefe ve estetik perspektiflerini de içerecektir. Sergilerin ve ilgili ilklerin gözden geçirilmesi, kitap eleştirileri, fotoğrafik okumalar, sözlüler ve ödevler öğrencilerin bilgisini arttıracaktır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yaratıcı düşüncenin ilkelerine giriş. |
|
2) |
Düşünce sistematikleri,
yaratıcılığın ilkeleri,
akıl uyarımı ve üretim yöntemleri,
fotoğraf ve yaratma. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Sanatlarda ilişkisellik.
Görüntüdeki "özü" okuma, alma, farketme ve dönüştürme.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) |
Fotoğraf ve ilkelerini okuma.
Fotoğrafın sanatsal ve teknik yapısı.
Fotoğraf Tarihi ile ilgili olarak fotoğraf.
Kültür ve sanat tarihi. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) |
Fotoğrafın üretim süreci.
İşaretler ve fotoğraf gösteren uygulamaları.
Fotoğraf ve gerçeklik.
Kanıt olarak fotoğraf.
Belleğin yerine fotoğraf.
Haberleri gösteren/ aydınlatan fotoğraf. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
6) |
Reklam Fotoğrafçılığı.
Fotoğraf: Neden Sanat! |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) |
Yaratıcı fotoğrafçılıkta tümdengelim ve tümevarım.
Fotoğraf ve zaman kavramı.
Geçmiş ve gelecek arasında bağlantı: Fotoğraf |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
8) |
Sanata farklı kültürlerin yaklaşımı.
Oryantalizm ve coğrafi meseleler. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) |
Bir fotoğraf oluşturma.
Yaratıcı düşünce ve onu toplumla paylaşma. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
10) |
Algıdan teoriye. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) |
Kompozisyonun temelleri.
Sembollerin ve fotoğrafik referansların okunuşları. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) |
Sayısallaştırma. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
13) |
Felsefe ve fotoğraf estetiği.
Fotoğraf ve antropoloji. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
14) |
Yaratıcı düşünme.
Medya olarak fotoğraf.
Özel bir dil olarak fotoğraf. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak |
|
2) |
Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek |
|
3) |
Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek |
|
4) |
Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek |
|
5) |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek |
|
6) |
Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması |
|
7) |
Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak |
|
8) |
Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek |
|
9) |
Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|
10) |
Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
|
12) |
Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |
|