POV2525 Concept Development and VisualizationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV2525 Kavram Geliştirme ve Görselleştirme Güz 2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersteki tartışmalar, görsel sanatlara, özellikle fotoğrafik kavrayışa odaklanacak, aynı zamanda psikoloji, sosyoloji, antropoloji, felsefe ve estetik perspektiflerini de içerecektir. Sergilerin ve ilgili ilklerin gözden geçirilmesi, kitap eleştirileri, fotoğrafik okumalar, sözlüler ve ödevler öğrencilerin bilgisini arttıracaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yaratıcı düşüncenin ilkelerini tanımlar.
2. Fotoğraf dilinin ve onun yaratıcı süreçlerde kullanımının farkında olur.
3. Farklı fotoğraf türleri içerisinde fotoğraf dilini betimler.
4. Sanatsal ve fotoğrafik uygulamalar içerisinde farklı aktörlerin işlevlerini tartışır.
5. Sanat felsefesi ve fotoğraf arasındaki ilişkiyi tanımlar.
6. Tarihsel, sosyal ve kültürel konular ve fotoğraf arasındaki ilişkiyi tanır.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler sanat üretiminin temelinde olan yaratıcılıklarını nasıl geliştireceklerini; iyi bilinen sanat eserlerinin sistematik çalışmaları doğrultusunda kendi fotoğrafik çalışmalarını nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir.

Algılama ve bilginin ürünlere dönüştürülmesi sürecinde görselliğin ilkeleri ve sanat eserlerinin incelenmesi öğrencilere destek olacaktır.

Bu derste, çağdaş ve tarihsel fotoğraflarla birlikte, edebiyat, resim ve müzik alanında örnek teşkil eden çalışmalar analiz edilecektir. Sanatçıların, yaratıcı ve özgün fikirler içerisinde fotoğraflarını nasıl yöntem ve süreçlerle üretikleri tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yaratıcı düşüncenin ilkelerine giriş.
2) Düşünce sistematikleri, yaratıcılığın ilkeleri, akıl uyarımı ve üretim yöntemleri, fotoğraf ve yaratma. Okumalar haftalık olarak verilir.
3) Sanatlarda ilişkisellik. Görüntüdeki "özü" okuma, alma, farketme ve dönüştürme. Okumalar haftalık olarak verilir.
4) Fotoğraf ve ilkelerini okuma. Fotoğrafın sanatsal ve teknik yapısı. Fotoğraf Tarihi ile ilgili olarak fotoğraf. Kültür ve sanat tarihi. Okumalar haftalık olarak verilir.
5) Fotoğrafın üretim süreci. İşaretler ve fotoğraf gösteren uygulamaları. Fotoğraf ve gerçeklik. Kanıt olarak fotoğraf. Belleğin yerine fotoğraf. Haberleri gösteren/ aydınlatan fotoğraf. Okumalar haftalık olarak verilir.
6) Reklam Fotoğrafçılığı. Fotoğraf: Neden Sanat! Okumalar haftalık olarak verilir.
7) Yaratıcı fotoğrafçılıkta tümdengelim ve tümevarım. Fotoğraf ve zaman kavramı. Geçmiş ve gelecek arasında bağlantı: Fotoğraf Okumalar haftalık olarak verilir.
8) Sanata farklı kültürlerin yaklaşımı. Oryantalizm ve coğrafi meseleler. Okumalar haftalık olarak verilir.
9) Bir fotoğraf oluşturma. Yaratıcı düşünce ve onu toplumla paylaşma. Okumalar haftalık olarak verilir.
10) Algıdan teoriye. Okumalar haftalık olarak verilir.
11) Kompozisyonun temelleri. Sembollerin ve fotoğrafik referansların okunuşları. Okumalar haftalık olarak verilir.
12) Sayısallaştırma. Okumalar haftalık olarak verilir.
13) Felsefe ve fotoğraf estetiği. Fotoğraf ve antropoloji. Okumalar haftalık olarak verilir.
14) Yaratıcı düşünme. Medya olarak fotoğraf. Özel bir dil olarak fotoğraf. Okumalar haftalık olarak verilir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be provided via the course management system.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 4 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 3 10 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.