REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV2525 Kavram Geliştirme ve Görselleştirme Güz 2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersteki tartışmalar, görsel sanatlara, özellikle fotoğrafik kavrayışa odaklanacak, aynı zamanda psikoloji, sosyoloji, antropoloji, felsefe ve estetik perspektiflerini de içerecektir. Sergilerin ve ilgili ilklerin gözden geçirilmesi, kitap eleştirileri, fotoğrafik okumalar, sözlüler ve ödevler öğrencilerin bilgisini arttıracaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yaratıcı düşüncenin ilkelerini tanımlar.
2. Fotoğraf dilinin ve onun yaratıcı süreçlerde kullanımının farkında olur.
3. Farklı fotoğraf türleri içerisinde fotoğraf dilini betimler.
4. Sanatsal ve fotoğrafik uygulamalar içerisinde farklı aktörlerin işlevlerini tartışır.
5. Sanat felsefesi ve fotoğraf arasındaki ilişkiyi tanımlar.
6. Tarihsel, sosyal ve kültürel konular ve fotoğraf arasındaki ilişkiyi tanır.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler sanat üretiminin temelinde olan yaratıcılıklarını nasıl geliştireceklerini; iyi bilinen sanat eserlerinin sistematik çalışmaları doğrultusunda kendi fotoğrafik çalışmalarını nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir.

Algılama ve bilginin ürünlere dönüştürülmesi sürecinde görselliğin ilkeleri ve sanat eserlerinin incelenmesi öğrencilere destek olacaktır.

Bu derste, çağdaş ve tarihsel fotoğraflarla birlikte, edebiyat, resim ve müzik alanında örnek teşkil eden çalışmalar analiz edilecektir. Sanatçıların, yaratıcı ve özgün fikirler içerisinde fotoğraflarını nasıl yöntem ve süreçlerle üretikleri tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yaratıcı düşüncenin ilkelerine giriş.
2) Düşünce sistematikleri, yaratıcılığın ilkeleri, akıl uyarımı ve üretim yöntemleri, fotoğraf ve yaratma. Okumalar haftalık olarak verilir.
3) Sanatlarda ilişkisellik. Görüntüdeki "özü" okuma, alma, farketme ve dönüştürme. Okumalar haftalık olarak verilir.
4) Fotoğraf ve ilkelerini okuma. Fotoğrafın sanatsal ve teknik yapısı. Fotoğraf Tarihi ile ilgili olarak fotoğraf. Kültür ve sanat tarihi. Okumalar haftalık olarak verilir.
5) Fotoğrafın üretim süreci. İşaretler ve fotoğraf gösteren uygulamaları. Fotoğraf ve gerçeklik. Kanıt olarak fotoğraf. Belleğin yerine fotoğraf. Haberleri gösteren/ aydınlatan fotoğraf. Okumalar haftalık olarak verilir.
6) Reklam Fotoğrafçılığı. Fotoğraf: Neden Sanat! Okumalar haftalık olarak verilir.
7) Yaratıcı fotoğrafçılıkta tümdengelim ve tümevarım. Fotoğraf ve zaman kavramı. Geçmiş ve gelecek arasında bağlantı: Fotoğraf Okumalar haftalık olarak verilir.
8) Sanata farklı kültürlerin yaklaşımı. Oryantalizm ve coğrafi meseleler. Okumalar haftalık olarak verilir.
9) Bir fotoğraf oluşturma. Yaratıcı düşünce ve onu toplumla paylaşma. Okumalar haftalık olarak verilir.
10) Algıdan teoriye. Okumalar haftalık olarak verilir.
11) Kompozisyonun temelleri. Sembollerin ve fotoğrafik referansların okunuşları. Okumalar haftalık olarak verilir.
12) Sayısallaştırma. Okumalar haftalık olarak verilir.
13) Felsefe ve fotoğraf estetiği. Fotoğraf ve antropoloji. Okumalar haftalık olarak verilir.
14) Yaratıcı düşünme. Medya olarak fotoğraf. Özel bir dil olarak fotoğraf. Okumalar haftalık olarak verilir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be provided via the course management system.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 4 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 3 10 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2