FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV1511 | Temel TV ve Video Teknikleri | Güz | 2 | 2 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. TOLGA HEPDİNÇLER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. TOLGA HEPDİNÇLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, televizyon ve video üretiminde teorik ve pratik uygulamaları bir arada sunmayı amaçlar. Bu nedenle, anlatı normları, sinematografik aygıtların eleştirel ve kültürel kullanımları, yazarlık gibi kavramlar teknik konularla birlikte ele alıncaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. TV ve video üretiminin temel kavramlarını bilir. 2. Üretim sürecine dahil olan medyayı kullanma becerisi gösterir. 3. Bu medyanın anlatısal kullanımının becerisini gösterir. 4. Bu medyaya özgün eleştirel düşünce ve kültürel çalışmalar çerçevesinde yaklaşır. 5. Film, TV ve vido dilini yüksek seviyede okuma becerisi sergiler. 6. Video üretimi süreci içerisindeki yazarlık kavramını alımlar. 7. Işık, ses, kamera ve ekipmanlarının sinematografik kullanımını beceriyle uygular. 8. Kurgu ve montajın anlatı gücünü kavrar ve bunları beceri ile uygular. |
Bu ders iki bölümde yapılandırılmıştır. İlk bölüm, öğrencilere TV ve video prodüksiyon ve post-prodüksiyon alanının temel terimleri ve kavramları ile ilgli bir anlayış vermeyi amaçlamaktadır. Klasik ve çağdaş örnekler üzerinden, medyanın değişken kullanımları sunulacak, TV ve Video araçlarının kullanımı ile ilişkili olan anlatı yapıları analiz edilecektir. İkinci bölüm, öğrencilerin TV ve Video araçlarını kullanım becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Bu aşamada, kamera, ışık ve ses ekipmanları, senaryo ve post-prodüksiyon ekipmanlarının pratik kullanımları uygulanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, içeriği hakkında bazı film örnekleri ve tartışma. | |
2) | Sinema, televizyon ve video kavramlarına giriş. | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | Kamera: Kamera ekipmanları, kamera açıları, hareketleri / kameranın anlatısal kullanımı hakkında temel bilgiler. | Okuma: Wheeler, Paul. Practical Cinematography. Focal Press, 2005. |
4) | Sahneleme: Açık / Kapalı form, lens kullanımı, çerçevenin organizasyon ve oyunculuk. | Ödevler üzerine çalışma. |
5) | Işık: Işık ekipmanları ile ilgili temel bilgiler, ışığın anlatısal kullanımı. | Ödevler üzerine çalışma. |
6) | Ses: Temel ses ekipmanları, diyalog, ses efektleri, müzik, sesin anlatısal kullanımı. | Okuma: Chion, Michel. Audiovision. Sound on Screen. Columbia Univ. Press, 1994. |
7) | Senaryo: Senaryonun temel kuralları ve kavramları. | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | Kurgu: Kurgunun anlatısal kullanımı. Kurgu tarihi ve teorisi, doğrusal ve doğrusal olmayan kurgu süreçleri ve araçları hakkında bilgi. | Ödevler üzerine çalışma. |
9) | Renk: Rengin anlatısal ve farklı türlerde kullanımları ile örnekler. | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | Aracın eleştirel ve anlatısal doğası. Film okuma ve yöntemleri. | Ödevler üzerine çalışma. |
11) | Film analizi ile ilgil sunumların sözlü olarak sunulması. | Sunum üzerine çalışma. |
12) | İleri düzeyde kurgu uygulaması. | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | Final projeleri senaryo geliştirme. | Projeler üzerine çalışma. |
14) | Final projeleri çekimleri. | Proje üzerine çalışma. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Chion, M.(1994). Audio-vision : sound on screen. New York: Columbia University Press. 2. LoBrutto, V. (2005). Becoming film literate : the art and craft of motion pictures. Westport, Conn: Praeger. 3. Wheeler, P. (2001). Digital cinematography. Oxford, England Boston, MA: Focal Press. Reading excerpts will be assigned at the beginning of the semester. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Crittenden, R. (1995). Film and video editing. London New York: Blueprint, an imprint of Chapman & Hall. 2. Dancyger, K. (2011). The technique of film and video editing history, theory, and practice. Burlington, MA: Elsevier/Focal Press. 3. Long, B. & Schenk, S. (2002). The digital filmmaking handbook. Hingham, Mass: Charles River Media. 4. McKee, R. (1999). Story : substance, structure, style, and the principles of screenwriting. London: Methuen. 5. Wheeler, P. (2005). Practical cinematography. Oxford Boston: Elsevier/Focal Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 4 | % 20 |
Sunum | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 | 12 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | 5 |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 2 |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | 3 |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | 1 |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | 5 |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | 5 |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | 1 |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | 4 |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | 5 |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | 1 |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 1 |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | 4 |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |