BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD2010 | Dijital Platformlar İçin Yaratıcı Yazarlık | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin farklı biçim ve janrlarda yazacakları yazılara yönelik yoğun bir çalışma imkânı sağlamayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencilerin, yazmaya başlamalarına, yazmaya devam etmelerine ve çalışmalarından tam manasıyla keyif almalarına olanak sağlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, - kolektif yazım, ikna edici yazı, gazeteciliğe özgü yazımlar ve redaksiyon gibi mesleki uygulamalarda yazma becerileri kazanacaklar. - yazma sürecinin yaratıcı akışını canlandırabilmeyi ve bunu devam ettirmeyi öğrenebilecekler, - hem pratik hem de teorik olarak yazma pratiğini kavrayacaklar - yaratıcı yazarlığın fiziksel ve psikolojik süreçlerini öğreneceklerdir. |
Ders, yazmanın yaratıcı akışını canlandırmak ve devam ettirmek için tasarlanmıştır. Bu ders, “yazmak bir yaşam biçimidir” düşüncesini takip etmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle, yazma sürecinin başlangıcı, verimli yazımın fiziksel ve psikolojik koşulları gibi yazma süreciyle ilgili temel konular öğrencilere tanıtılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Yok |
2) | Yaratıcı yazarlık nedir? Kurmaca olmayan yaratıcı yazı nedir? | |
3) | Yazma sürecinin başlangıcı | |
4) | Sözcükler ve sesler | |
5) | Kendine şaşırt: Derinlemesine çalış, sözcüklerle ve imgelerle oyna. | |
6) | Rüyalarla çalış: Rüya deneyimini kullanmak | |
7) | Giriş, gelişme paragrafları ve sonuç: Başlangıçla ve sonuçla çalış. | |
8) | Ön yazım (yaratma), ön yazım stratejileri | |
9) | Etkili bir deneme nasıl yazılır | |
10) | Gazetecilik ve gazete yazarlığı | |
11) | Kendini yazar olarak düşün: Yazarın tıkanması/ Yazarın Endişesi | |
12) | Çalışmayı ustalıkla işle: Amacı düşün, stile ve açıklığa odaklan. | |
13) | Yazının Redaksiyonu | |
14) | Çalışmanın Düzeltilmesi. Dönemin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Projeler | 1 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 114 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, | |
2) | Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak | |
3) | Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek | |
4) | Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek | |
5) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, | |
6) | Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, | |
7) | Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, | |
8) | Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak | |
9) | Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak | |
10) | İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek |