Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi MELİS ÖZBEK |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilerin farklı biçim ve janrlarda yazacakları yazılara yönelik yoğun bir çalışma imkânı sağlamayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencilerin, yazmaya başlamalarına, yazmaya devam etmelerine ve çalışmalarından tam manasıyla keyif almalarına olanak sağlamaktadır.
Dersin öğretme yöntemi: ders anlatımı, okumalar, yazılı sınavlar, tartışmalar, uygulamalar, ödevler
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Yok |
2) |
Yaratıcı yazarlık nedir? Kurmaca olmayan yaratıcı yazı nedir? |
|
3) |
Yazma sürecinin başlangıcı |
|
4) |
Sözcükler ve sesler |
|
5) |
Kendine şaşırt: Derinlemesine çalış, sözcüklerle ve imgelerle oyna. |
|
6) |
Rüyalarla çalış: Rüya deneyimini kullanmak |
|
7) |
Giriş, gelişme paragrafları ve sonuç: Başlangıçla ve sonuçla çalış. |
|
8) |
Ön yazım (yaratma), ön yazım stratejileri |
|
9) |
Etkili bir deneme nasıl yazılır |
|
10) |
Gazetecilik ve gazete yazarlığı |
|
11) |
Kendini yazar olarak düşün: Yazarın tıkanması/ Yazarın Endişesi |
|
12) |
Çalışmayı ustalıkla işle: Amacı düşün, stile ve açıklığa odaklan. |
|
13) |
Yazının Redaksiyonu |
|
14) |
Çalışmanın Düzeltilmesi. Dönemin değerlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
|
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
4) |
Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. |
|
5) |
Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. |
|
6) |
İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak |
|
7) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak |
4 |
8) |
Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek |
|
9) |
Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. |
|
10) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
2 |
11) |
İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |
|