Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi MELİS ÖZBEK |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilerin farklı biçim ve janrlarda yazacakları yazılara yönelik yoğun bir çalışma imkânı sağlamayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencilerin, yazmaya başlamalarına, yazmaya devam etmelerine ve çalışmalarından tam manasıyla keyif almalarına olanak sağlamaktadır.
Dersin öğretme yöntemi: ders anlatımı, okumalar, yazılı sınavlar, tartışmalar, uygulamalar, ödevler
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Yok |
2) |
Yaratıcı yazarlık nedir? Kurmaca olmayan yaratıcı yazı nedir? |
|
3) |
Yazma sürecinin başlangıcı |
|
4) |
Sözcükler ve sesler |
|
5) |
Kendine şaşırt: Derinlemesine çalış, sözcüklerle ve imgelerle oyna. |
|
6) |
Rüyalarla çalış: Rüya deneyimini kullanmak |
|
7) |
Giriş, gelişme paragrafları ve sonuç: Başlangıçla ve sonuçla çalış. |
|
8) |
Ön yazım (yaratma), ön yazım stratejileri |
|
9) |
Etkili bir deneme nasıl yazılır |
|
10) |
Gazetecilik ve gazete yazarlığı |
|
11) |
Kendini yazar olarak düşün: Yazarın tıkanması/ Yazarın Endişesi |
|
12) |
Çalışmayı ustalıkla işle: Amacı düşün, stile ve açıklığa odaklan. |
|
13) |
Yazının Redaksiyonu |
|
14) |
Çalışmanın Düzeltilmesi. Dönemin değerlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. |
|
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). |
|
5) |
Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). |
|
7) |
Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
3 |