Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yazılım Yaşam Döngüsü
Yazılım mühendisliği yöntemleri
Yaşam döngüsü içerisinde kullanıcı merkezli tasarım
|
|
2) |
Kullanıcı Performans Testleri
Etkinlik
Ödev VI: Performans testi gerçekleştirme ve verileri analiz için hazırlama
|
|
2) |
İşlevsellik ve Kullanılabilirlik
Kullanılabilirlikten öte kavramlar
|
|
3) |
BİT projeleri planlamasında KMT yöntemleri
Persona Yöntemi vaka çalışması
Bağlam Analizi vaka çalışması
Ödev I: Rakip Analizi vaka çalışması
|
|
4) |
Rakip Analizi vaka çalışması sunumları |
|
5) |
BİT projeleri gereksinim analizinde KMT yöntemleri
Ödev II: Bağlamsal Sorgulama vaka analizi
|
|
6) |
Bağlamsal Sorgulama vaka analizi sunumları
İlginlik diyagramı
Görev analizi
|
|
7) |
Tasarım talimatnameleri
Ödev III: Kağıt prototipleme |
|
8) |
Kağıt prototip sunumları
Oz büyücüsü yöntemi
|
|
9) |
Tasarım Kalıpları
BİT projeleri implementasyonunda KMT yöntemleri
|
|
10) |
BİT projelerinde kullanılabilirlik test ve ölçüm yöntemleri
Ödev IV: Kullanılabilirlik anketleri
|
|
11) |
Kullanıcı Performans Testleri
Verimlilik
Ödev V: Performans tesi senaryosu hazırlama
|
|
13) |
Performans testi sunumları
Tanısal değerlendirme
|
|
14) |
Kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi
Kurum içerisinde kullanıcı deneyimi yaklaşımını yaygınlaştırmak
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|