HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3150 | Ses Yapımı | Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YAHYA BURAK TAMER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin ana amacı öğrenciye ses prodüksiyonunun safhalarını tanıtmaktır. Katılımcının uygulama yapacağı bazı alanlar: Akustik ses objelerinin dijitalleştirilmesi, ses işleme yazılımları aracılığıyla ses editleme, çok kanallı ses miksajı, spektral şekillendirici ve dinamik kompresörlerin kullanımı. Ses prodüksiyonunun temelleri uygulamalar ve tasarım projeleri üzerinden değerlendirilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Ses prodüksiyonunun safhalarını analiz etmek. 2) Çok kanallı ses miksajı konseptini tanımlamak. 3) Ses kanallarının spektral denge konseptlerini tanımlamak. 4) Ses kanallarının dinamik denge konseptlerini tanımlamak. 5) Yüksek çözünürlüklü dijital ses işleme yazılımları aracılığıyla ses miksaj prensiplerini uygulamak. 6) Ses miksaj aşamasında otomasyon konseptini tanımlamak. 7) Spektral dengeyi korumak amacıyla ses mastering’I uygulamak. 8) Ses katmanlarının etkileşimlerini kuvvetlendirmek amacıyla ses editing teknikleri uygulamak. 9) Çeşitli ses prodüksiyon yaklaşımlarını değerlendirmek. 10) Prodüksiyonu tamamlama amacıyla ses kayıt / miksaj / mastering projeleri yaratmak. |
Ses tasarımı ve prodüksiyonu temelleri, Çok kanallı ses, Yüksek çözünürlüklü ses işleme yazılımları ile çalışmak, Çok kanallı ses miksajı, Ses şiddeti ve panoramik dağılım, Equalization ve dinamik kontrol, Dinamik ses işleme esasları, Otomasyon ve editleme teknikleri, Ses mastering’ine giriş, Mastering aşamasında Spektral ve Dinamik kontrol, Spektral şekillendirme, yönlendirme, Ses gruplama, Prodüksiyon analizi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, ders içeriği değerlendirmesi | - |
2) | Ses tasarımı ve prodüksiyonu temelleri | Russ Martin. 2009. Sound Synthesis and Sampling. Focal Press: New York kaynağından pp 91-122 okuyunuz. |
3) | Çok kanallı sese giriş Yüksek çözünürlüklü ses işleme yazılımları ile çalışmak | Miranda, Eduardo Reck. 2002. Computer Sound Design: Synthesis Techniques and Programming. Focal Press: Oxford kaynağından pp 151-196 okuyunuz. |
4) | Çok kanallı ses miksajına giriş Ses şiddeti ve panoramik dağılım Ödev #1 | Holmes, Thom. 2008. Electronic & Experimental Music: Technology, Music and Culture. Routledge: New York kaynağından pp 48-91 okuyunuz. |
5) | Çok kanallı ses miksajı Equalization ve dinamik kontrol Ödev #2 | Ödev #1'i hazırlayınız. |
6) | Çok kanallı ses miksajı Dinamik ses işleme esasları Ödev #3 | Ödev #2'yi hazırlayınız. |
7) | Çok kanallı ses miksajı Otomasyon ve editleme teknikleri Proje #1: Ses miksajı | Ödev #3'ü hazırlayınız. |
8) | Ses mastering’ine giriş Ödev #4 | Proje #1: Ses miksajı'nı hazırlayınız. |
9) | Mastering aşamasında Spektral ve Dinamik kontrol Ödev #5 | Ödev #4'ü hazırlayınız. |
10) | Spektral şekillendirme, yönlendirme Ses gruplama | Ödev #5'i hazırlayınız. |
11) | Prodüksiyon analizi Final Projesi | - |
12) | Genel Tekrar Final Projesi Değerlendirme #1 | Final Projesi değerlendirmeleri için hazırlanınız. |
13) | Genel Tekrar Final Projesi Değerlendirme #2 | Final Projesi değerlendirmeleri için hazırlanınız. |
14) | Genel Tekrar Final Projesi Değerlendirme #3 | Final Projesi değerlendirmeleri için hazırlanınız. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Russ Martin. 2009. Sound Synthesis and Sampling. Focal Press: New York. Manning, Peter. 2004. Electronic and Computer Music. Oxford University Press: New York. Holmes, Thom. 2008. Electronic & Experimental Music: Technology, Music and Culture. Routledge: New York. Miranda, Eduardo Reck. 2002. Computer Sound Design: Synthesis Techniques and Programming. Focal Press: Oxford. Demers, Joanna. 2010. Listening Through the Noise: The Aesthetics of Experimental Electronic Music. Oxford University Press: New York. Adlington, Robert eds. 2009. Sound Commitments: Avant‐garde Music and the Sixties. Oxford University Press: New York. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 39 |
Proje | 1 | 10 |
Ödevler | 5 | 10 |
Final | 6 | 24 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |