TEKSTİL VE MODA TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3144 | Sanat ve Kavram | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrenciler, 20 yüzyıla ait çağdaş sanat eserlerine dair felsefi tartışmalar üzerinden analizi yolu ile, modern ve postmodern dönemde ortaya çıkan sanat eserlerinde konsept kavramını anlayacaklardır. Sanattaki deneysel çalışmalar ve yeni algılamalar 20 yüzyıldaki felsefi tartışmalar üzerinden çalışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Öğrenciler çağdaş sanatta konseptin önemini ve rolünü anlayacaklardır. II.Öğrenciler, varlı ve bilgi felsefesi boyutunda sanat tartışmalarına aşinalık kazanacaklardır. a.Frankfurt Okulu’na dair düşünceler b.Çağdaş Sanat Paradigması c.Avangardizm d.Yapısalcılık e.Psikoanaliz III.Öğrenciler çağdaş sanat akımlarını öğreneceklerdir. IV.Öğrenciler, sanat eserlerine ilişkin konsept ve fikirleri tartışırken çağdaş sanatın bilinen örneklerini tanıyacaklardır. |
Çağdaş sanat ile çağdaş düşünce akımları arasındaki ilişkilerin teker teker irdelenmesi yolu, bağlam kavramının sanat alanındaki etkisinin kavranması öngörülmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Frankfurt Okulu, Theodor Adorno’nun görüşleri | |
2) | Frankfurt Okulu, Walter Benjamin’in görüşleri | |
3) | Frankfurt Okulu, Theories of Ernst Bloch, Georg Lukacs ve Horkheimer'ın görüşleri | |
4) | Frankfurt Okulu hakkındaki görüşlerin tartışma yolu ile toparlanması | |
5) | Yarıyıl Sınavı | |
6) | Çağdaş Paradigma ve Sanat: Clement Greenberg ve Harold Rosenberg’in kuramları | |
7) | Çağdaş Paradigma ve Sanat: Sprituality, Sublimation, Mistisism, Kitsch ve Sanat | |
8) | Avangardism ve Neo-avagardism: Peter Bürger’in Avangardism Teorisi | |
9) | Avangardism ve Neo-avagardism: Montage, New | |
10) | Yapısalcılık/Post-yapısalcılık ve Sanat: Levi Strauss, Roland Barthes/Death of Author | |
11) | Yapısalcılık/Post-yapısalcılık ve Sanat: Levi Strauss, Roland Barthes/Death of Author | |
12) | Freud ve Lacan’ın Psikoanalizi: Bilinçaltıcılık, Automatism, Freudyen ve Lacanyen teorilerin gerçeküstü yansımaları, Sanat ve Bilinçaltı | |
13) | Freud ve Lacan’ın Psikoanalizi: Lacan ve Mirror Periodi, Lacan ve Schoneprenia, Freud/Dışavurum teorisi, Psysco-analise and Art, Art Brut | |
14) | Foucault: Politikanın Gücü ve Panoptikon |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 5 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 36 |
Ödevler | 6 | 40 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |