SİNEMA VE TELEVİZYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3144 Sanat ve Kavram Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler, 20 yüzyıla ait çağdaş sanat eserlerine dair felsefi tartışmalar üzerinden analizi yolu ile, modern ve postmodern dönemde ortaya çıkan sanat eserlerinde konsept kavramını anlayacaklardır.
Sanattaki deneysel çalışmalar ve yeni algılamalar 20 yüzyıldaki felsefi tartışmalar üzerinden çalışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.Öğrenciler çağdaş sanatta konseptin önemini ve rolünü anlayacaklardır.
II.Öğrenciler, varlı ve bilgi felsefesi boyutunda sanat tartışmalarına aşinalık kazanacaklardır.
a.Frankfurt Okulu’na dair düşünceler
b.Çağdaş Sanat Paradigması
c.Avangardizm
d.Yapısalcılık
e.Psikoanaliz
III.Öğrenciler çağdaş sanat akımlarını öğreneceklerdir.
IV.Öğrenciler, sanat eserlerine ilişkin konsept ve fikirleri tartışırken çağdaş sanatın bilinen örneklerini tanıyacaklardır.

Dersin İçeriği

Çağdaş sanat ile çağdaş düşünce akımları arasındaki ilişkilerin teker teker irdelenmesi yolu, bağlam kavramının sanat alanındaki etkisinin kavranması öngörülmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Frankfurt Okulu, Theodor Adorno’nun görüşleri
2) Frankfurt Okulu, Walter Benjamin’in görüşleri
3) Frankfurt Okulu, Theories of Ernst Bloch, Georg Lukacs ve Horkheimer'ın görüşleri
4) Frankfurt Okulu hakkındaki görüşlerin tartışma yolu ile toparlanması
5) Yarıyıl Sınavı
6) Çağdaş Paradigma ve Sanat: Clement Greenberg ve Harold Rosenberg’in kuramları
7) Çağdaş Paradigma ve Sanat: Sprituality, Sublimation, Mistisism, Kitsch ve Sanat
8) Avangardism ve Neo-avagardism: Peter Bürger’in Avangardism Teorisi
9) Avangardism ve Neo-avagardism: Montage, New
10) Yapısalcılık/Post-yapısalcılık ve Sanat: Levi Strauss, Roland Barthes/Death of Author
11) Yapısalcılık/Post-yapısalcılık ve Sanat: Levi Strauss, Roland Barthes/Death of Author
12) Freud ve Lacan’ın Psikoanalizi: Bilinçaltıcılık, Automatism, Freudyen ve Lacanyen teorilerin gerçeküstü yansımaları, Sanat ve Bilinçaltı
13) Freud ve Lacan’ın Psikoanalizi: Lacan ve Mirror Periodi, Lacan ve Schoneprenia, Freud/Dışavurum teorisi, Psysco-analise and Art, Art Brut
14) Foucault: Politikanın Gücü ve Panoptikon

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 5 % 40
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 36
Ödevler 6 40
Final 1 4
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak 4
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim 3
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim 1
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim 1
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen 2
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen 2
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip 3
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip 5