ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3135 | Animasyon Film | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencilere animasyon film dilinin temel ilkelerini öğretmek; bir fikrin, bir kavramın ya da bir öykünün oluşturulmuş bir metinden (senaryo) hareketle, storyboard’a aktarılarak görselleştirme becerisi geliştirmek; senaryo-storyboard-film sürecine egemen olarak yönetme yetisi kazandırmak; öğrencilere bir kısa animasyon filmi ürettirmek üzerine odaklanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Animasyon filminin genel özelliklerinin kavranması 2) Senaryo ve film gramerinin kavranması 3) Staryboard ve senaryo ilişkisinin kavranması 4) Senaryo ve görsel dil birlikteliğinin kavranması 5) Model-sheet’in öğrenilmesi ve kullanılabilmasi 6) Arka plan, plan ve sahne ilişkisinin öğrenilmesi 7) Animasyon film ve hareket ve ritm lişkisinin incelenmesi 8) Görüntü, diyalog, ses ve müzik arasında uyum (synchronization) sağlama becerisi kazandırmak 9) Kurgu ve efekt bilgi ve becersi kazandırmak 10) Animasyon filmi için gerekli yazılım bilgilerini ve yetilerini aktarmak |
Konu ve ana fikrin saptaması. Animasyon film örneklerinin izlenmesi. Yapılan araştırmaların ve dökümantasyonun irdelenerek değerlendirilmesi, senaryo yazımı üstüne çalışmalar, film grameri üstüne bilgilendirmeler. Yazılan senaryoların kritiği ve yönlendirilmesi. Storyboard üstüne bilgilendirmeler. Yapılan storyboard’ların kritiği: Öykünün sinema gramerine uygun bir tasarımla görsel olarak planlanması. Model-sheet çalışmaları. Arka planların, plan ve sahnelerinin animasyonu yapılmak üzere birebir planlanması. Animasyon çalışmaları, planların hareketlendirilmesi. Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi. Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi.Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi. Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi. Filmin hareketlendirilen planlarının kurgulanması, filmik ritmin düzenlenmesi. Filmin kurgu ve ritminin kritiği, ses ve müzik uygulamaları. Ses çalışmaları-efektler. Miksaj, filmin görüntü ve sesinin birleştirilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Konu ve ana fikrin saptaması. Animasyon film örneklerinin izlenmesi EV ÖDEVİ: Filme ilişkin fikirsel, kavramsal araştırmaların yapılması, görsel ve fikirsel dökümantasyon toplanması | |
2) | Yapılan araştırmaların ve dökümantasyonun irdelenerek değerlendirilmesi, senaryo yazımı üstüne çalışmalar, film grameri üstüne bilgilendirmeler EV ÖDEVİ: senaryo taslak çalışmalarının yapılması | |
3) | Yazılan senaryoların kritiği ve yönlendirilmesi. Storyboard üstüne bilgilendirmeler EV ÖDEVİ: senaryonun sonuçlandırılması ve storyboard taslaklarının hazırlanması | |
4) | Yapılan storyboard’ların kritiği: Öykünün sinema gramerine uygun bir tasarımla görsel olarak planlanması. EV ÖDEVİ: Storyboard’un sonuçlandırılması. Lay-out ve background taslaklarının hazırlanması | |
5) | Model-sheet çalışmaları. EV ÖDEVİ: Dersteki uygulamanın sonuçlandırılması | |
6) | Arka planların, plan ve sahnelerinin animasyonu yapılmak üzere birebir planlanması. EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın somuçlandırılması. | |
7) | Animasyon çalışmaları, planların hareketlendirilmesi EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve premiere çalışmaları | |
8) | Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve Adobpremiere çalışmaları | |
9) | Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve Adobpremiere çalışmaları | |
10) | Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi. EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve Adobpremiere çalışmaları. | |
11) | Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve Adobpremiere çalışmaları | |
12) | Filmin hareketlendirilen planlarının kurgulanması, filmik ritmin düzenlenmesi EV ÖDEVİ: Dersteki uygulamaların, verilen bilgiler ışığında sonuçlandırılması. Diyalog-ses-müzik için önerilerin hazırlanması | |
13) | Filmin kurgu ve ritminin kritiği, ses ve müzik uygulamaları EV ÖDEVİ: dersteki uyhgulamaların sonuçlandırılması, jenerik taslak çalışmaları | |
14) | Miksaj, filmin görüntü ve sesinin birleştirilmesi EV ÖDEVİ: Dersteki uygulamanın sonuçlandırılması ses çalışmaları-efektler EV ÖDEVİ: Dersteki uygulamanın sonuçlandırılması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 'Understanding Animation’, Paul Wells ‘Understanding Comics’, Scott McCloud ‘Graphic Storytelling’, Will Eisner ‘Visualizing Ideas – From Scribbles to Storyboards’, Gregor Krisztian and Nesrin Schlempp |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 5 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 73 |
Proje | 2 | 8 |
Final | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |