LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4644 | Sosyal Medya Yönetimi ve İçerik Analizi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere sosyal medyadaki temel yeni araçları nasıl en iyi ve en etkili şekilde kullanabileceklerini öğretecektir. Öğrenciler bireysel ve profesyonel hedeflerine, sosyal medyayı kullanarak nasıl ulaşabileceklerini öğreneceklerdir. Bu dersin tamamlaması ile öğrencilerin sosyal medyanın yeni araçları hakkında güçlü bir zihinsel birikime sahip olmaları ve araçların hedeflerine ulaşmalarında bir kaldıraç görevi görmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Günümüzde sosyal medyada kullanılan araçları tanımlayabilme, ayrıştırabilme - Kişisel veya kurumsal internet profili yaratma, optimize etme ve tutundurma - Haberler ve bilgileri güncelleyerek gündemi/trendleri takip edebilme - Sosyal medyanın sunduğu fırsatları ve kullanımları tartışabilme ve açıklayabilme - Temel sosyal medya ağlarını tanımlayabilme ve açıklayabilme - Daha fazla ziyaretçiyi etkilemek için medya araçlarının nasıl kullanılacağını öğrenme |
Dersin içeriği, sosyal medyanın tüm araçlarının ve sosyal medya içeriğinin reklam ile kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pazarlama ve Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları | Ders kitabının 15-24 sayfaları okunmalıdır. |
2) | Tüketicilere Doğrudan Ulaşmak | Ders kitabının 25-35 sayfalarını okumak. |
3) | Sosyal Medya ve Hedef Kitle | Ders kitabının 37-54 sayfalarını okumak |
4) | Bloglar: Bloglar, Blog Yayıncılığı ve Blog Takipçileri | Ders kitabının 57-74 sayfalarını okumak. |
5) | Ses ve Görüntü Etkisi | Ders kitabının 75-85 sayfalarını okumak |
6) | Yeni Yayıncılığın Yeni Kuralları | Ders kitabının 87-93 sayfalarını okumak. |
7) | Vize Sınavı ve ardından Viral İçerik | İlk 6 haftanın vize konularına çalışmak, ders kitabının 95-106 sayfalarını okumak. |
8) | Zengin İçerikli İnternet Siteleri | Ders kitabının 111-118 sayfalarını okumak. |
9) | Sosyal Medyada Nasıl İçerik Üretilir? | Ders kitabının 179-184 sayfaları okunmalı. |
10) | İnternet İçeriğinin Satın Alma Sürecine Etkisi | Ders kitabının 187-196 sayflarını okumak. |
11) | İnternet İçerikleri ile İlgili Grup Sunumları / Mobil Pazarlama | Grup oluşturup geçen haftaki konuyla ilgili sunum hazırlamak ve ders kitabının 203-210 sayfalarını okumak. |
12) | Sosyal Ağ Siteleri ve Pazarlama | |
13) | İnternet Medya Odaları | |
14) | Arama Motoru Pazarlaması |
Ders Notları / Kitaplar: | The New Rules of Marketing & PR (David Meerman Scott) |
Diğer Kaynaklar: | Content Rules: How to Create Killer Blogs, Podcasts, Videos, Ebooks, Webinars (and More) That Engage Customers and Ignite Your Business (New Rules Social Media Series) Ann Handley & C. C. Chapman |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |