İŞLETME YÖNETİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4642 | Reklam Oyunları | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÇAKIR AKER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Reklam endüstrisi, etkileşimin reklamların ve müşteri ilişkilerinin özü haline geldiği farklı bir fenomene dönüşmüştür. Sanayileşme ve post-endüstriyel toplum çağından bu yana, ortak bilgi kitlelere yönelik izlenimler ve önceden planlanmış mesajlar yoluyla reklam yapmaktı, ancak yeni teknolojik gelişmeler ve özellikle video oyunları, reklamcılar için yeni bir dünya açtı. Bu derste, hem eğlence teknolojilerinin hem de mobil uygulamaların reklamlar için kullanımı tartışılırken, reklam sektörünün bugün tanık olduğumuz şeye nasıl dönüştüğüne dair kısa bir tarihçe anlatılacak ve incelenecektir. İlaveten, influencer marketing, appvertising, oyun tasarım ilkeleri ve oyunlaştırma gibi terimler tartışılılacaktır. Dersler genellikle sunum videoları ve projeler yoluyla yürütülecektir. Ders sırasında bazı ekstra ödevler de olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1- Çevrimiçi reklamcılık ve reklamcılık için temel çerçeve ve ortak dil sağlamak 2- Yeni bakış açıları kazanmak için çeşitli oyunlar ve vaka çalışmaları sunmak 3- Reklam oyunlarının özelliklerini ve kurallarını öğrenmek 4- Öğrencilerin ilgili reklam kampanyalarına reklam oyunu stratejilerini entegre etmelerini sağlamak |
Dersin içeriği, reklam ve oyun disiplinlerini bütüncül bir bakış açısı ile ele almak ve oyunların reklamlarda kullanımını incelemektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sosyal Ağlar ve Oyuncular (Skorerler) | Ders kitabının 45-62 sayfaları okunmalı. |
1) | Giriş: Oyun Mekaniği | Ders kitabının 9-28 sayfaları okunmalı. |
2) | Pasif Oyunlar ve Oyuncular | Ders kitabının 31-43 sayfaları okunmalı. |
4) | Eğlence Mekanizmaları: Puanlar ve Diğerleri | Ders kitabının 65-91 sayfaları okunmalı. |
5) | Ödüller ve Yeni Oyun Hakları | Ders kitabının 91-108 sayfaları okunmalı. |
6) | Çok Oyunculu Oyunlar | Ders kitabının 117-123 sayfaları okunmalı. |
7) | Vize Sınavı | |
8) | Oyuncularını Tanımak | Ders kitabının 141-161 sayfaları okunmalı. |
9) | Oyuncuların Geleceği: G Kuşağı | Ders kitabının 161-177 sayfaları okunmalı. |
10) | Lisanslama ve Ürün Yerleştime | Ek kitabın 173-199 sayfaları okunmalı. |
11) | Satışçıları Eğlenceyle Güdüleme | Ders kitabının 181-194 sayfaları okunmalı. |
12) | Oyun İşletmeciliği | Ders kitabının 197-202 sayfaları okunmalı. |
13) | Advergame'lerle ilgili Etik Konular | Ek kitabının 223-230 sayfaları okunmalı. |
14) | Anti-Advergame | Reading the pages between 223-230 of the recomended book. |
Ders Notları / Kitaplar: | "Game-Based Marketing: Inspire Customer Loyalty Through Rewards, Challenges, and Contests" Gabe Zichermann, Joselin Linder "Advergaming and In-Game Advertising: An Approach to the next Generation of Advertising" Gerald Marolf |
Diğer Kaynaklar: | Bellman, S., Kemp, A., Haddad, H., & Varan, D. (2014). The effectiveness of advergames compared to television commercials and interactive commercials featuring advergames. Computers in Human Behavior, 32, 276-283. Terlutter, R., & Capella, M. L. (2013). The gamification of advertising: analysis and research directions of in-game advertising, advergames, and advertising in social network games. Journal of advertising, 42(2-3), 95-112. Moore, E. S. (2006). It's child's play: Advergaming and the online marketing of food to children. Henry J. Kaiser Family Foundation. Marolf, G. (2007). Advergaming and in-game advertising: An approach to the next generation of advertising. Vdm Verlag. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme yönetimi alanında edindiği teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. | |
2) | İşletmenin yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olur ve yeni yönetim tekniklerini takip eder. | |
3) | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. | |
4) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. | |
5) | Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. | |
6) | İşletmenin finansal analizini yaparak finansal sorunlarına çözüm önerileri getirir. | |
7) | İşletmenin insan kaynaklarını işletme amaçları doğrultusunda verimli biçimde çalışmasını ve gelişmesini sağlar. | |
8) | Üretim ve pazarlamanın temel işlevlerini bir bütün olarak kavrar, yeni üretim ve pazarlama tekniklerini uygular. | |
9) | İşletmelerde maliyet hesaplamalarını yapar, muhasebe kayıtlarını tutar, mali tabloları hazırlar ve yorumlar. | |
10) | Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
11) | Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. | 2 |