Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi ÇAKIR AKER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Reklam endüstrisi, etkileşimin reklamların ve müşteri ilişkilerinin özü haline geldiği farklı bir fenomene dönüşmüştür. Sanayileşme ve post-endüstriyel toplum çağından bu yana, ortak bilgi kitlelere yönelik izlenimler ve önceden planlanmış mesajlar yoluyla reklam yapmaktı, ancak yeni teknolojik gelişmeler ve özellikle video oyunları, reklamcılar için yeni bir dünya açtı. Bu derste, hem eğlence teknolojilerinin hem de mobil uygulamaların reklamlar için kullanımı tartışılırken, reklam sektörünün bugün tanık olduğumuz şeye nasıl dönüştüğüne dair kısa bir tarihçe anlatılacak ve incelenecektir. İlaveten, influencer marketing, appvertising, oyun tasarım ilkeleri ve oyunlaştırma gibi terimler tartışılılacaktır. Dersler genellikle sunum videoları ve projeler yoluyla yürütülecektir. Ders sırasında bazı ekstra ödevler de olacaktır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal Ağlar ve Oyuncular (Skorerler) |
Ders kitabının 45-62 sayfaları okunmalı. |
1) |
Giriş: Oyun Mekaniği |
Ders kitabının 9-28 sayfaları okunmalı. |
2) |
Pasif Oyunlar ve Oyuncular |
Ders kitabının 31-43 sayfaları okunmalı. |
4) |
Eğlence Mekanizmaları: Puanlar ve Diğerleri |
Ders kitabının 65-91 sayfaları okunmalı.
|
5) |
Ödüller ve Yeni Oyun Hakları |
Ders kitabının 91-108 sayfaları okunmalı. |
6) |
Çok Oyunculu Oyunlar |
Ders kitabının 117-123 sayfaları okunmalı. |
7) |
Vize Sınavı |
|
8) |
Oyuncularını Tanımak |
Ders kitabının 141-161 sayfaları okunmalı. |
9) |
Oyuncuların Geleceği: G Kuşağı |
Ders kitabının 161-177 sayfaları okunmalı. |
10) |
Lisanslama ve Ürün Yerleştime |
Ek kitabın 173-199 sayfaları okunmalı.
|
11) |
Satışçıları Eğlenceyle Güdüleme |
Ders kitabının 181-194 sayfaları okunmalı.
|
12) |
Oyun İşletmeciliği |
Ders kitabının 197-202 sayfaları okunmalı. |
13) |
Advergame'lerle ilgili Etik Konular |
Ek kitabının 223-230 sayfaları okunmalı. |
14) |
Anti-Advergame |
Reading the pages between 223-230 of the recomended book. |
Ders Notları / Kitaplar: |
"Game-Based Marketing: Inspire Customer Loyalty Through Rewards, Challenges, and Contests"
Gabe Zichermann, Joselin Linder
"Advergaming and In-Game Advertising: An Approach to the next Generation of Advertising"
Gerald Marolf |
Diğer Kaynaklar: |
Bellman, S., Kemp, A., Haddad, H., & Varan, D. (2014). The effectiveness of advergames compared to television commercials and interactive commercials featuring advergames. Computers in Human Behavior, 32, 276-283.
Terlutter, R., & Capella, M. L. (2013). The gamification of advertising: analysis and research directions of in-game advertising, advergames, and advertising in social network games. Journal of advertising, 42(2-3), 95-112.
Moore, E. S. (2006). It's child's play: Advergaming and the online marketing of food to children. Henry J. Kaiser Family Foundation.
Marolf, G. (2007). Advergaming and in-game advertising: An approach to the next generation of advertising. Vdm Verlag.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, |
|
2) |
Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, |
|
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
|
|
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, |
|
5) |
İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, |
|
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, |
|
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, |
|
8) |
İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, |
|
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |
|