MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4631 Digital Strategies and New Trends Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dijital pazarlama, iş dünyasında büyük bir hızla büyüyen bir alan. Bu ders, bu alana bir giriş niteliği taşımaktadır. Kuruluşların toplam pazarlama programlarındaki çeşitli roller açıklanacak, öğrenciler dijital reklam uygulamalarını tüm yönleriyle öğrenecekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Dijital pazarlamanın temel konseptlerini kavrayacak.
II. Klasik ve dijital medya stratejileri arasındaki farkları ayırt edebilecek.
III. Reklamcılıktaki yeni dijital hayat kavramını kavrayacak.
IV. “Word of Mouse (Bilgisayardan bilgisayara reklamcılık)” kavramını kavrayacak.
V. Dijital reklam ürünleri tasarlayabilecek.

Dersin İçeriği

Dijital çağ herşeyi değiştiriyor, özellikle iletişimciler müşterileri ile nasıl iletişim kuruyorlar. Bu derste, dijital reklamcılık ve tasarımı ile ilgili belirleyici kavramlar, farklılıklar ve mevcut uygulamalar gösterilecek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital pazarlamaya giriş. Klasik ve dijital tasarım arasındaki farklar
2) Pazarlamanın yeni kuralları ve dijital tasarım dünyasında iletişim.
3) Değişen sosyal hayat; yeni dijital hayat stili ve sosyal medya. Sosyal medya uygulamaları ve kullanılabilirlik için görsel tasarım.
4) Dijital medya stratejisi ve dijital medya ürünleri. 1. Ödev için teslim zamanı.
5) Arama motoru pazarlaması ve yazılı reklamcılık. (Klasik anlamda online reklamcılık). Dijital tasarımda tipografi ve kinetik tipografi.
6) Yeni nesil online reklamcılık.
7) Bilgisayardan bilgisayara reklamcılık ve mobil reklamcılık. 2. Ödev için teslim zamanı.
8) Bilgisayardan bilgisayara reklamcılık ve mobil reklamcılık.
9) Reklam içerikli oyunlar ve mikrositeler.
10) 3. ödev değerlendirmeleri ve genel tekrar.
11) Dijital pazarlama iletişimi kavramı. Reklam içerikli oyunlar ve mikrositeler.
12) Dijital pazarlama iletişimi kavramı: Yakın gelecekte neler var: InternetTV vb.
13) Örnek çalışma: Klasik reklamcılık ve dijital reklamcılık
14) Örnek çalışma: Klasik reklamcılık ve dijital reklamcılık. 4. ödev için teslam zamanı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • DigiMarketing: The Essential Guide to New Media and Digital Marketing, Kent Wertime, Ian Fenwick
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 4 % 40
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ödevler 13 56
Ara Sınavlar 3 15
Final 3 15
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,