REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV3635 TV Reklamcılığı Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: ADV3645 dersi, yaratıcılık, TV platformları özellikleri ve görsel anlatım bilgilerini birlikte değerlendirmeyi amaçlamaktadır. TV reklamlarının sosyal yansıması ve etkisi üzerinde kazançlar sağlamayı amaçlamaktadır. Tv reklamlarının yapısı, göstergeleri,prodüksiyonu ve içerik ile prodüksiyon arasındaki bağa odaklanmaktadır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Reklam hedefini ve araştırma becerileri ile üretim araçları arasındaki ilişkiyi analiz edebilecektir.
2. Araştırma sonuçları ile yeni bir görsel dünya çalışması tasarlayabilecektir.
3. Hayal gücü ile senaryo yazımı arasındaki ilişkiyi öğrenebilecektir. Öğrenciler, görsel işaretlerle birleştirilen kelimeleri ve görselliği kullanmak için senaryo yazmaya başlayabileceklerdir.
4. TV reklamlarında ve hedeflerde belirli amaç ve hedefleri tanıyabilir. Duyguları tanımlamaya ve üretime tasarlamaya başlayabilirler.
5. Koordinasyon, motor becerileri için teknik ekipman kullanmaya başlayabilecektir.
6. Hedef ve hedeflere analiz için TV Reklamları hazırlayabilecek. Görme, ses ve hareket duyguları analiz edebilecektir.
8. Bir ürünün uygulama adımlarını koyabilir ve bir görsellik stratejisi oluşturabilir.
9.Bir ürünün uygulama adımlarını koyabilir ve görsel strateji oluşturabilir. Ve öğrenciler TV Reklamları oluşturabilecekler. Hayal gücü, yaratıcılık ve teknik beceri arasındaki ilişkiyi öğrenmeye hazır olan öğrenciler, üretim araçları ile gerçekleştirilecektir.
10. Reklam becerilerini ve video prodüksiyon araçlarını bağlamaya başlamak için görsel çeşitliliği izleyebilirler. Kendi filmlerini oluşturmaya başlayabilirler. Ve öğrenciler, üretim becerilerinde sanat araçlarının nasıl çalıştığını öğrenebilirler.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Yapımda hedefiniz nedir ? Bölüm I Bilgiyi nasıl bulabilirsiniz?
2) Yapımda hedefiniz nedir? Yaratıcı fikir, yazı, storyboard ve yapıma ilk adım Lütfen itslearning'deki forumu ziyaret edin
3) Yapımda hedefiniz nedir? Senaryo yazma ve senaryo okuma
4) Yapımcı ile atölye / Yapım - öncesi nedir? 4 farklı TV reklamı bulmaya çalışın ve yapım araçlarını kontrol edin
5) Televizyon, Gelecek ve Reklamcılık
6) Yapıma Genel Bakış Bölüm II Kamera grafikleri
7) ARA SINAV Video Prodüksiyonuna Genel Bakış Bölüm III Aydınlatma-Ses- Kamera açıları, anlam ve duygular lütfen günlük hayatınızda 2 dakika video çekin lütfen ara dönem proje detaylarınızı kontrol edin.
8) Video Prodüksiyonuna Genel Bakış Son Parça Düzenleme / post prodüksiyon Lütfen gündüz aydınlatmasını anlamak için videolar ayarlayın ve çekin Ara sınav+ara sınav projesi(powerpoint
9) Reklamda Video Prodüksiyon Süreci Nasıl Çalışır?
10) Teknik yaratıcılık ve çözümler Sanat ve çerçeve ilişkisi Greenbox, kamera ve kurgu teknikleri ve hikaye anlatımı ile nasıl çalışır. Lütfen 2 farklı reklam bulun ve kurgu yazma formunu değiştirin
11) Televizyon izleyicisini hedef alırken hangi hatalar yapılıyor?
12) Kendi filmini yapmak için ilk adım Senaryonuz ve prodüksiyonunuz üzerinde çalışmaya başlayı
13) Televizyon, dijital platformlar ve marka görünürlüğü (ürün yerleştirme, reklam, reklam yayınları Dersten önce lütfen tv programı, dizi izleyin
14) Final Sınavı ve Bitirme Projesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Monetizing 21th century Television Frank A. Aycock
Media Culture James Monaco
Film directing shot by shot Steven Dougla Katz
Make movies with your iphoe Ben Harvell
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 36
Sunum / Seminer 3 9
Proje 12 36
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 4
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 5
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 1
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 1
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 4
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 5
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 5
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 5