REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV1621 İşletme Stratejileri ve Ekonomi Güz 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilere iş hayatının temel kurallarını ve ekonominin temel prensiplerini öğretme amaçlıdır. Bir işletmenin nasıl çalıştığı ve hedeflerine nasıl ulaşacağı öğretilecektir. İşletmelerin nasıl kurulduğu, pazar stratejileri ve ürünlerine nasıl talep yaratacakları tartışılacaktır. Bu ders öğrencilere temel piyasa yapıları, arz ve talep, ürün piyasasındaki firma davranışları, üretim süreci, girdi piyasaları, piyasa gücüyle ilgili kararlar ve kapitalist ekonomilerde piyasa başarısızlığı gibi piyasa ekonomilerinin karşılaştığı temel mikroekonomik konuları değerlendirme yetisi kazandıracaktır. Mikro ve makroekonomik analizin temel araçlarını ve bunları uygulayarak hane halklarının, firmaların ve hükümetin davranışını anlayabilecek temel bir ekonomi bilgi seviyesi oluşturmak hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Tüketici, pazar, rekabet,çevre ve kendi şirketlerinin analizini yapabilmek
2. Avantaj sağlayabilmek
3. Değer yaratabilmek
4. İşletmeyi büyütebilmek
5. Güç zamanlarda strateji üretebilmek
6. Müşteri yaratmak için interneti kullanmak
7. Temel ekonomi kurallarını anlamak

Dersin İçeriği

Bu ders arz ve talep analizi, tüketici, rakip, çevre ve pazar analizleri ve bu analizlere göre stratejileri içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Temel ekonomi
3) Temel ekonomi 2
4) Müşteri analizi
5) Rekabet analizi
6) Pazar ve alt pazar analizi
7) Çevre Analizi ve Stratejik Bilinmezlik
8) Vize
9) Avantaj ve Sinerji Yaratmak
10) Alternatif Değer Önerileri
11) Marka Değerinin Yaratımı ve Yönetimi
12) İşi Genişletmek İşi Büyütmek Yeni İş Yaratmak
13) Global Stratejiler Marka ve Kurumların Öncelikler
14) Dersin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Strategic Market Management, Global Perspectives
David Aaker, Damien McLoughlin
John Wiley & Sons

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Proje 2 8 16
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 4
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 4
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 4
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 4
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 4
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 1
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 5
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 4
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 4
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 4