İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS4004 | Öğretmenlik Stajı | Bahar Güz |
2 | 6 | 5 | 10 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU Öğ.Gör. NEŞE UYANIK Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR Prof. Dr. DERİN ATAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğretmen adaylarına sınıf içinde (gerçek sınıf ortamında) öğretmenlik becerisi kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Bilişim teknolojileriyle ilgili bir ders için ders planı ve yıllık plan hazırlayabilir. 2 Bilişim teknolojileriyle ilgili bir konu verildiğinde, bu dersin öğretim sürecinde kullanılması gereken aktiviteleri ve teknikleri seçebilir ve ders ortamında uygulayabilir. 3 Bilişim teknolojileriyle ilgili bir konu verildiğinde, bu dersin öğretim sürecinde kullanılacak örnekleri geliştirebilir ve uygun soru-cevap teknikleriyle birleştirerek sınıf ortamında uygulayabilir. 4 Verilen bir konuya uygun öğretim teknik ve metodlarını seçerek sınıf ortamında uygulayabilir. 5 Ders anlatırken, gerekli sınıf yönetim tekniklerini uygulayabilir. |
Uygulama okulunun tanıtımı, ders nasıl gözlemlenir, uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama, staj dosyası hazırlama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersle ilgili genel bilgiler, Uygulama okulunun tanıtımı | |
2) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders gözlemi | Önerilen okumalar |
3) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders gözlemi | Önerilen okumalar |
4) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders gözlemi | Önerilen okumalar |
5) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama | |
6) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama | |
7) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama | Ders planı teslimi |
8) | Ders planın revize edilmesi | Geridönüt ışığında düzeltmeler |
9) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders gözlemi | Önerilen okumalar |
11) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders gözlemi | Önerilen okumalar |
12) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama | |
13) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama | |
14) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, staj dosyası hazırlama | Önerilen okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | YÖK tarafından hazırlanmış öğretmenlik uygulaması yönergesi çerçevesinde ders işlenecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Sulak, H., Sulak, H., Pilten, Ö., Doğan, A. (2009). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Ankara: Eğitim Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Uygulama | 2 | % 40 |
Derse Özgü Staj | 1 | % 20 |
Ödev | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 2 | 1 | 2 |
Derse Özgü Staj | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
1) | 1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. 2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, yaklaşımlarını , yöntemlerini ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. 3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. 4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. 5 Teknolojiyi yabancı dil eğitimi uygulamalarında entegre eder. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | 5 |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | 5 |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | 5 |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | 5 |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 5 |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | 5 |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | 5 |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | 5 |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | 5 |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | 5 |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | 5 |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. | 5 |