BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS4004 | Öğretmenlik Stajı | Güz | 2 | 6 | 5 | 10 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU Öğ.Gör. NEŞE UYANIK Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR Prof. Dr. DERİN ATAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğretmen adaylarına sınıf içinde (gerçek sınıf ortamında) öğretmenlik becerisi kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Bilişim teknolojileriyle ilgili bir ders için ders planı ve yıllık plan hazırlayabilir. 2 Bilişim teknolojileriyle ilgili bir konu verildiğinde, bu dersin öğretim sürecinde kullanılması gereken aktiviteleri ve teknikleri seçebilir ve ders ortamında uygulayabilir. 3 Bilişim teknolojileriyle ilgili bir konu verildiğinde, bu dersin öğretim sürecinde kullanılacak örnekleri geliştirebilir ve uygun soru-cevap teknikleriyle birleştirerek sınıf ortamında uygulayabilir. 4 Verilen bir konuya uygun öğretim teknik ve metodlarını seçerek sınıf ortamında uygulayabilir. 5 Ders anlatırken, gerekli sınıf yönetim tekniklerini uygulayabilir. |
Uygulama okulunun tanıtımı, ders nasıl gözlemlenir, uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama, staj dosyası hazırlama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersle ilgili genel bilgiler, Uygulama okulunun tanıtımı | |
2) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders gözlemi | Önerilen okumalar |
3) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders gözlemi | Önerilen okumalar |
4) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders gözlemi | Önerilen okumalar |
5) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama | |
6) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama | |
7) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama | Ders planı teslimi |
8) | Ders planın revize edilmesi | Geridönüt ışığında düzeltmeler |
9) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders gözlemi | Önerilen okumalar |
11) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders gözlemi | Önerilen okumalar |
12) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama | |
13) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, ders planı hazırlama | |
14) | Uygulama okulunda öğretmenlik uygulaması, staj dosyası hazırlama | Önerilen okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | YÖK tarafından hazırlanmış öğretmenlik uygulaması yönergesi çerçevesinde ders işlenecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Sulak, H., Sulak, H., Pilten, Ö., Doğan, A. (2009). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Ankara: Eğitim Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Uygulama | 2 | % 40 |
Derse Özgü Staj | 1 | % 20 |
Ödev | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 2 | 1 | 2 |
Derse Özgü Staj | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 4 |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | 4 |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | 5 |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 5 |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | 4 |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | 5 |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | 5 |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | 5 |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | 5 |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | 5 |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | 4 |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | 5 |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | 4 |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. | 4 |