BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS3007 | Okul Deneyimi | Bahar | 1 | 4 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU Öğ.Gör. NEŞE UYANIK Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT Öğ.Gör. TUĞBA ÖZDİNÇ KATER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrenme ve öğretim ortamında okul içi çalışmaları öğrenmek, kavramak ve yorumlamak. Öğretmenliğe hazırlamak, öğretim ilişkileri kurabilmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Okul içinde bir öğretmenin yaşantısını öğrenir, öğrenci yaşantılarını gözlemler, öğretimdeki girdilerin eğitimsel gelişmeye katkısını gözlemler. 2. Eğitim ve öğretimle ilgili yasa, tüzük ve yönetmeliklerin işlerliğini gözlemler ve yorumlar. 3. Öğretmenlik mesleğine yönelik yaşantılar deneyimler. Okul ve sınıf içi çalışmalardaki yöntem, teknik ve stratejileri kavrar 4. Okuldaki eğitimle toplumsal gelişimi arasındaki ilişkileri kurar. 5. Okul organizasyonu ve müdürün çalışmalarındaki yasal işlemlerin gerçekleştirilmesini gözlemler, aksayan yönlere öneri getirir. 6. Okul organizasyonu ve okulun yetkilerini çağdaş eğitim gözüyle değerlendirir. |
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin içeriğinin tartışılması | |
2) | Öğrencinin bir okuldaki bir gününü gözlemleme, | Konuyla ilgili okuma |
3) | Öğretmenin bir okuldaki bir gününü gözlemleme, | Konuyla ilgili okuma |
4) | Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, İzlemek ve öğrenmek | Konuyla ilgili okuma |
5) | Ders uygulamasında öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını gözlemlemek ve öğrenmek | Konuyla ilgili okuma |
6) | Öğretmenin derste farklı aktiviteleri nasıl uyguladığını gözlemlemek ve öğrenmek | Konuyla ilgili okuma |
7) | Öğretmenin soru sorma tekniklerini gözlemlemek | Konuyla ilgili okuma |
8) | Okulda kullanılan materyalleri gözlemlemek | Konuyla ilgili okuma |
9) | Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme | Konuyla ilgili okuma |
10) | Okulun yönetim sistemini gözlemlemek | Konuyla ilgili okuma |
11) | Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme | Konuyla ilgili okuma |
12) | Okul müdürünün görevini nasıl yaptığını inceleme | Konuyla ilgili okuma |
13) | Gözlem bulgularını raporlaştırma | Konuyla ilgili okuma |
14) | Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama | Konuyla ilgili okuma |
15) | Final haftası - Okul deneyimi dersi değerlendirmesi | |
16) | Final haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Fakülte Okul İşbirliği YÖK DÜNYA BANKASI Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi: Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Alkan, C. (1997). Eğitim Teknolojisi. Anı Yayınları, Ankara. Sönmez, V. (2003). Sevgi Eğitimi. Anı Yayınları, Ankara. Tezcan, M. (2002).Postmodern ve Küresel Toplumda Eğitim. Anı Yayınları, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Derse Özgü Staj | 16 | % 30 |
Ödev | 14 | % 30 |
Projeler | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Derse Özgü Staj | 13 | 4 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 105 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 4 |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | 5 |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | 4 |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 4 |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | 4 |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | 5 |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | 4 |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | 5 |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | 4 |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | 4 |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | 4 |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | 4 |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. | 4 |