OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS3005 Özel Öğretim Yöntemleri Güz 2 2 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN
Prof. Dr. DERİN ATAY
Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK
Prof. Dr. ŞİRİN KARADENİZ ORAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere öğretim yöntemler, farklı öğrenci ihtiyaç ve profiline göre kullanılabilecek yöntemler konusunda bakış sağlamaktır. Ayrıca öğrenci öğrenmesinin en üst düzeyde olabilmesi için öğretmen adaylarının kendi sınıflarının öğretim lideri olabilmeleri için gerekli becerileri edinmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrenme kuramlarını bilir ve farklılıklarını açıklayabilir
2. Bilgisayar dersine özel öğretim yöntemlerinin olumlu ve olumsuz yönlerini belirtir
3. Bilgisayar dersine özel öğretim yöntemlerinin öğeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder
4. Farklı özel öğretim tekniklerini birleştirerek yeniden sentezleyebilir.
5. Portfolyo hazırlayabilir

Dersin İçeriği

Etkili öğretim, öğrenci ihtiyaçları, dolaylı anlatım, soru sorma teknikleri, bireysel öğrenme, olay incelemesi, ders gözlemi, portfolyo hazırlama, özel öğretim yöntemleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı
2) -Etkili Öğretmen Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research-based Practice. Upper Saddle River: Pearson. Chapter 1
3) -Öğrencileri Tanıma & Anlama Video & Olay İncelemesi – Portfolio-I Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 2
4) -Amaçlar, Hedefler -Unite ve Ders Planlama Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 3
5) -Amaçlar, Hedefler -Unite ve Ders Planlama Video & Olay İncelemesi – Portfolio-II Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 3
6) -Unite ve Ders Planlama Video & Olay İncelemesi – Portfolio-III Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 4
7) Sınıf Gözlemleri Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 1, 2, 3, 4
8) -Dolaylı Olmayan Anlatım için Öğretim Stratejileri Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 5
9) Video & Olay İncelemesi – Portfolio-IV -Dolaylı Olmayan Anlatım için Öğretim Stratejileri Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 6
10) -Dolaylı Anlatım için Öğretim Stratejileri Video & Olay İncelemesi – Portfolio-V Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 6
11) -Soru sorma stratejileri Video & Olay İncelemesi – Portfolio-VI Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 7
12) - Bireysel Öğrenme Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 8
13) -Bireysel Öğrenme Video & Olay İncelemesi – Portfolio-VII Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 8
14) Dersi gözden geçirme Genel tekrar Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research.
15) Final haftası
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research-based Practice. Upper Saddle River: Pearson.
Diğer Kaynaklar: Altun, E. (2008). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
Alkan, C. & Kurt, M., (2007). Özel Öğretim Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 3 21
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir.
2) 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir.
3) Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir.
4) 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır.
5) Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir.
6) Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir.
7) Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir.
8) Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır.
9) Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir.
10) Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır.
11) Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir.
12) Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır.
13) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır.
14) Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
15) Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir.
16) İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir.