BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS3005 Özel Öğretim Yöntemleri Güz 2 2 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN
Prof. Dr. DERİN ATAY
Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK
Prof. Dr. ŞİRİN KARADENİZ ORAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere öğretim yöntemler, farklı öğrenci ihtiyaç ve profiline göre kullanılabilecek yöntemler konusunda bakış sağlamaktır. Ayrıca öğrenci öğrenmesinin en üst düzeyde olabilmesi için öğretmen adaylarının kendi sınıflarının öğretim lideri olabilmeleri için gerekli becerileri edinmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrenme kuramlarını bilir ve farklılıklarını açıklayabilir
2. Bilgisayar dersine özel öğretim yöntemlerinin olumlu ve olumsuz yönlerini belirtir
3. Bilgisayar dersine özel öğretim yöntemlerinin öğeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder
4. Farklı özel öğretim tekniklerini birleştirerek yeniden sentezleyebilir.
5. Portfolyo hazırlayabilir

Dersin İçeriği

Etkili öğretim, öğrenci ihtiyaçları, dolaylı anlatım, soru sorma teknikleri, bireysel öğrenme, olay incelemesi, ders gözlemi, portfolyo hazırlama, özel öğretim yöntemleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı
2) -Etkili Öğretmen Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research-based Practice. Upper Saddle River: Pearson. Chapter 1
3) -Öğrencileri Tanıma & Anlama Video & Olay İncelemesi – Portfolio-I Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 2
4) -Amaçlar, Hedefler -Unite ve Ders Planlama Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 3
5) -Amaçlar, Hedefler -Unite ve Ders Planlama Video & Olay İncelemesi – Portfolio-II Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 3
6) -Unite ve Ders Planlama Video & Olay İncelemesi – Portfolio-III Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 4
7) Sınıf Gözlemleri Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 1, 2, 3, 4
8) -Dolaylı Olmayan Anlatım için Öğretim Stratejileri Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 5
9) Video & Olay İncelemesi – Portfolio-IV -Dolaylı Olmayan Anlatım için Öğretim Stratejileri Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 6
10) -Dolaylı Anlatım için Öğretim Stratejileri Video & Olay İncelemesi – Portfolio-V Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 6
11) -Soru sorma stratejileri Video & Olay İncelemesi – Portfolio-VI Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 7
12) - Bireysel Öğrenme Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 8
13) -Bireysel Öğrenme Video & Olay İncelemesi – Portfolio-VII Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 8
14) Dersi gözden geçirme Genel tekrar Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research.
15) Final haftası
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research-based Practice. Upper Saddle River: Pearson.
Diğer Kaynaklar: Altun, E. (2008). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
Alkan, C. & Kurt, M., (2007). Özel Öğretim Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 3 21
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. 5
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 4
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 4
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. 
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. 3
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. 4
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. 4
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. 5
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws.