BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS2001 Öğretim Yöntem ve İlkeleri Güz 3 0 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK
Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Zeka, yaratıcılık, cinsiyet, kültür, sosyoekonomik statü, ırk ve etnik köken gibi öğrenci farklılıkları çerçevesinde öğretim sürecinin düzenlenmesine dair genel bir perspektif kazandırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
* Öğrencilerin bireysel ve gruplar olarak sahip oldukları farklılıklarının öğretim çerçevesine nasıl bir etkisi olduğunu anlamak
* Farklı öğrenme stillerini anlayan ve referans veren ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek
* Farklı zeka türlerini ve düzeylerini, anlayan ve referans veren ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek
* Öğrencilerde yaratıcılığı destekleyen ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek
* Sınıf ortamındaki öğrencilerdeki sosyoekonomik, ırki, etnik, kültürel ve cinsiyet farklılıklarına dair anlayış ve farkındalık geliştirmek
* Sınıf ortamındaki öğrencilerdeki sosyoekonomik, ırki, etnik, kültürel ve cinsiyet farklılıklarını kapsayan ve göz önünde bulunduran ders, öğretim ve müfredat tasarlayabilmek
* Sınıf ortamında motivasyonun önemini anlamak
* Öğrencilerde motivasyonu nasıl destekleyeceğini bilmek ve buna uygun bir sınıf ortamı yaratmak.

Dersin İçeriği

Öğrenen farklılıkları (zeka ve yaratıcılık); kişilik tipleri; öğrenme stilleri; kültürel, toplumsal, sosyal sınıfsal, ırksal, cinsiyet temelli, etnik ve sosyalleşme düzeyi açısından farklılıklar; motivasyon; çeşitli farklılıklara uyumlu sınıf ortamları ve dersler tasarlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve kısa bir giriş -
2) Öğretim süreçlerinin temelleri ve öğrenen farklılıkları Woolfolk Ch.1 - 4
3) Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Myers & Briggs, Keirsey & Bates, Catell -16PF) Öğrenci sunumları
4) Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Beş Büyük Kişilik Özelliği, Kolb, Honey& Mumford) Öğrenci sunumları
5) Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Grasha & Riechmann , Gregorc, Felder) Öğrenci sunumları
6) Kişilik kuramları ve öğrenme stilleri (Fleming, Witkin, Hudson, Kirton) Öğrenci sunumları
7) Kültür ve toplum Woolfolk Ch.5
8) Kültür, sosyalleşme ve eğitim Ornstein Ch. 9
9) Sosyal sınıf, ırk ve okul başarısı Ornstein Ch. 10
10) Eşit eğitim fırsatı sağlamak Ornstein Ch. 11
11) Motivasyon Woolfolk Ch.10-11
12) Motivasyon (devam) Woolfolk Ch.10-11
13) Öğrenme ortamlarının oluşturulması Woolfolk Ch.12
14) Öz-denetim, yaratıcılık ve tolerans için öğretmek Woolfolk Ch.13

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Woolfolk, A. (2001). Educational Psychology (8th Ed.). U.S.A. , Allyn & Bacon.
• Ornstein, A.C. , Levine, D.U. (1993). (5th Ed.) Foundations of Education, USA, Houghton Mifflin Company.
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 1 16
Sunum / Seminer 2 12 24
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 110

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. 5
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. 5
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 4
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 4
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. 
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. 5
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. 4
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. 5
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. 5
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. 4
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. 4